Протоколы педагогических советов 2020-2021 учебный год » КГУ "Общеобразовательная школа №155"
Алматы қаласы Білім басқармасының
«№155 жалпы білім беретін мектеп»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі:
+7(727) 230-98-96
Есепші бөлімі:
+7(727) 230-97-70
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » Протоколы педагогических советов 2020-2021 учебный год
22
ақпан
2021

Протоколы педагогических советов 2020-2021 учебный год

Педсовет- ИНКЛЮЗИЯ

Педагогикалық кеңес
"Ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушылардың білім беру қызметінің мазмұны және ұйымдастырылуы»
Күні: 09 қаңтар 2021 жыл
Қатысқандар: 67 мұғалім
Қатыспағандар: 0
Өткізу форматы: қашықтан, платформа /zoom/
Педагогикалық кеңестің хаттамасы

1.«Инклюзивті білім беру: мәселелер мен перспективалар» директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары Анетбекова А.Т. баяндамасы.
2.«Біздің мектептегі инклюзия» дефектолог Айтжанова Ә.Б. баяндамасы.
3."Инклюзивті білім беру жағдайындағы логопед жұмысы" логопед Халыкова Г.Б. сөз сөйлеуі.
4.«Инклюзивті білім беру-өмір қажеттілігі» мектеп-психологы Есенбекова А.А. баяндамасы.
5."Инклюзия дегеніміз не?"Мектеп психологы К. Т. Дюсюмбекованың баяндамасы.
6. 2020-2021 оқу жылының 2-тоқсанындағы үлгерім мен білім сапасының қорытындысы. Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары Тапалова С.Т. баяндамасы.
7.2021 жылға №155 ЖББМ қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру сапасын арттыру бойынша іс-қимыл жоспарын қарау және бекіту.
8.№ 155 ЖББМ КММ "Саналы ұрпақ" бағдарламасын жүзеге асыру.
Мақсаты:
- қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру саласындағы мемлекеттік және өңірлік саясатты іске асыруға бағытталған мектеп қызметін жетілдіру;

Міндеттері:
- мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттардың, жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша үлгілік оқу бағдарламаларының орындалуын қамтамасыз ету;
- оқушылардың оқу қызметіне деген ынтасын және білім сапасын арттыру мақсатында білім беру процесін цифрлық және ақпараттық технологиялармен қамтамасыз ету;
- тұлғаның білім беру дайындығына қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін жағдай жасау;
-қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру сапасын арттыру.
Бейнеролик «Біз инклюзивті білім беруді қолдаймыз» https://youtu.be/FfTwFZGnSbI

"Ойланатын адамның алғашқы белгісі-бұл мәселені қай жерде көру мүмкіндігі" С. Л. Рубинштейн
"Әр адаммен өмір сүру оңай болуы үшін, сізді не ажырататыны туралы емес, сізді не байланыстыратыны туралы ойланыңыз" Л. Н. Толстой
"Біз адамдардың бұл бөлігін қоғамнан шығардық, оларды қоғамға қайтару керек, өйткені олар бізге бір нәрсе үйрете алады» Жан-Ванье

Өзектілігі: Қазақстан Республикасының Білім беру жүйесін демократияландыру, өскелең ұрпақты тәрбиелеуге, дамытуға және оқытуға гуманистік көзқарастарды бекіту кезеңінде барлық балалардың, оның ішінде осал топтардағы балалардың: олардың арасында даму мүмкіндіктері шектеулі балалардың және оқуда әртүрлі қиындықтарға тап болған балалардың шығармашылық дамуы, өз бетінше білім алуы, кәсіби өзін-өзі анықтауы үшін оңтайлы жағдайлар жасау проблемасы ерекше өзектілікке ие болады.

Мәселе: Қазақстанда соңғы жылдары арнайы оқытуға мұқтаж балалар санының өсуі байқалады.
Республикада 2019 жылдың қаңтар айына республикалық психологиялық-педагогикалық кеңестің деректері бойынша даму мүмкіндігі шектеулі 149246 бала анықталды.
Осы санаттағы балаларды оқыту жалпы мақсаттағы мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында 35 арнайы балабақшада және 228 арнайы топта, жалпы білім беретін мектептер жанындағы 101 арнайы /түзету/ мектепте және 820 арнайы сыныптарда жүзеге асырылады.
Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалар үшін мамандандырылған мекемелерде немесе жалпы білім беретін мектептердегі арнайы сыныптарда орындар жетіспейді.
Жалпы білім беретін сыныптарда білім алатын ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар мектеп бағдарламаларына нашар бейімделеді, өздерін жат сезінеді: тұрақты үлгерімі жоқ, "сәтсіз" жағдай, қоғамда өзін оқшауланған сезінеді»

Инклюзивті білім беру. Бұл не?
Инклюзия /от inclusion – қосу/ -
-Бір нәрсе қосылатын, яғни тартылған, қамтылған немесе тұтас бөлігі ретінде кіретін үдеріс.
- Барлық азаматтардың қоғамға, ең алдымен физикалық дамуында қиындықтары бар адамдарға қатысу дәрежесін арттыру үдерісі.
Мәселе /грек тілінен problema-, міндет/кедергі, кең мағынада, зерттеуді, шешуді қажет ететін күрделі теориялық немесе практикалық сұрақ;
Ғылымда-кез-келген құбылыстарды, объектілерді, үдерістерді түсіндіруде қарама-қарсы позиция түрінде әрекет ететін және оны шешу үшін тиісті теорияны қажет ететін даулы жағдай.
Тәжірибе- ең алдымен, адамның өмірінде не болып жатқанын және ол не білетінін біріктіреді.
Инклюзивті білім беру сегіз қағидатқа негізделген:
- Адамның құндылығы оның қабілеттері мен жетістіктеріне байланысты емес.
- Әр адам сезінуге және ойлауға қабілетті.
- Әр адамның қарым-қатынас жасауға және естуге құқығы бар.
- Барлық адамдар бір-біріне мұқтаж.
- Шынайы білім беру тек нақты қарым-қатынас контекстінде жүзеге асырылуы мүмкін.
- Барлық адамдар құрдастарының қолдауы мен достығына мұқтаж.
- Барлық білім алушылар үшін прогресске қол жеткізу мүмкін емес нәрселерден гөрі не істей алады.
- Әртүрлілік адам өмірінің барлық аспектілерін күшейтеді.

Инклюзия туралы қате түсінік:
- Мақсаттарға емес, әрекеттерге назар аудару;
- Қызметтердің негізгі бағыты баланың жеке білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыру емес, бағдарлама бойынша оқыту болып табылады;
- Үнсіз отыру-бұл қатысудың қалыпты баламасы;
- Мектепте болу өзі жеткілікті деген түсінік;
- Суға жүзе алмайтын адамды тастау қалыпты жағдай,- деп ойлау.

Бар кедергілер:
- Мектептердің сәулеттік білім беру ортасының қол жетімсіздігі;
- Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар көбінесе оқымайтын деп танылады;
- Мұғалімдер мен бұқаралық мектеп директорларының көпшілігі мүгедектік мәселелері туралы жеткілікті білмейді және мүгедек балаларды сыныптардағы оқу процесіне қосуға дайын емес;
- Мүгедек балалардың ата-аналары балалардың білім алу құқығын қалай қорғау керектігін білмейді және білім беру мен әлеуметтік қолдау жүйесінен қорқады.

Мүмкіндігі шектеулі балалар /МШБ/ - бұл денсаулық жағдайы оқыту мен тәрбиелеудің білім беру жағдайларын игеруге кедергі келтіретін балалар.
Балалардың бұл тобы бірнеше құрамға ие. Оған дамуы бұзылған балалардың әртүрлі санаттары кіреді.
Әр топта белгілі бір жағдайларда басқа құрдастарымен бірге оқуға қабілетті балалар, сондай-ақ медициналық себептермен немесе қозғалыс шектеулі болғандықтан жеке оқу бағдарламасын қажет ететін балалар бар. Бұл 6 негізгі топ:

Мүмкіндігі шектеулі балалар

























Инклюзивті білім беру нысандары:
- Болашақ бірінші сынып оқушысы мектебі
- Толық интеграция сыныбы / 20 оқушыдан 3-4 денсаулығының мүмкіндігі шектеулі бала
- Арнайы / түзету / ішінара интеграция сыныбы
- Үйде оқыту мектебі
- Отбасылық оқыту, экстернат
Оқу қызметін ұйымдастыруды мыналарды ескере отырып жүргізу:
- Оқу жүктемесінің көлемі
- Оқушылардың динамикасын, олардың жұмыс қабілетін ескере отырып сабақ құру
- Гигиеналық талаптарды сақтау / таза ауа, оңтайлы жылу режимі, жақсы жарықтандыру, тазалық/
- Қолайлы эмоционалдық көңіл-күй.

Оқуды саралаудан бас тарту балаларды "күшті және әлсіз"деп бөлмеуге көмектеседі. Барлық оқушылар тең жағдайда және бірдей тапсырмаларды алады. Орындалған жұмысты бағалау орындалған тапсырмалар санына байланысты.
Барлық оқушылар қателесуден қорықпай, дұрыс емес жауап алудан қорықпай, әртүрлі шешімдерді қолдануға ынталандырылады, бұл сабақта стресске қарсы сәт.
Мүмкіндіктері, дамуының мықты жақтары мен оқушылардың қызығушылықтарына негізделген ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларға арналған жеке жұмыс жоспарлары

Жұмыстың мақсаты Мұғалім қолданатын тәсілдер Көмекші материалдар / құралдар, дидактикалық материалдар/ Жұмысты ұйымдастыру формасы / жеке, топтық/ Нәтижені бағалау
Академиялық:
1.
2.
Коммуникативті:
1.
2.

Әлеуметтік:
1.
2.

Күтілетін нәтижелер:
- Оқушылардың жалпы білім беру үдерісінің барлық іс-шараларына белсенді және тұрақты қатысу мүмкіндігі бар.
- Бейімделу стереотиптердің пайда болуына ықпал етпейді.
- Іс-шаралар оқушыны қатыстыруға бағытталған, бірақ оған жеткілікті күрделі.
- Жеке көмек оқушыны ажыратпайды және оқшауламайды.
- Дағдыларды жалпылау және беру мүмкіндіктері пайда болады.
- Жалпы және арнайы оқыту педагогтары сабақты жоспарлау, өткізу және бағалаудағы міндеттерімен бөліседі.
- Тиімділікті бағалау рәсімдері бар.
- Ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылар толеранттылық аймағын, кез-келген тұлғаның құндылықтарын құра отырып, мектеп ортасына әсер етеді.
Қорытынды:
№ 155 ЖББМ КММ базасында 2017-2018 оқу жылынан бастап инклюзивті оқыту енгізілді. Базада арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің мамандары /логопед, дефектолог жұмыс істейді. Әлеуметтік педагог, психолог/.
Бүгінгі таңда инклюзивті балалар саны-12. Барлық осы балалар арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау қызметі тарапынан түзету-дамыту сабақтарын алады.
Сонымен қатар мектепте келесі мұғалімдер инклюзивті білім беру бойынша курстан өтті: Шарапиева Т. Б., Блалова М. Т., Сакенбаева С. С., Амутова М. А., Тутадзе Р. П., Курбанова Т. Р.
Инклюзивтік білім беруді жалпы білім беру процесіне енгізген кезде балалардың өміршеңдігі, белсенді қоғамдық ұстанымы артады, дамуда белгілі бір оң нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік пайда болады. Шығармашылық даму, өзін-өзі тәрбиелеу, барлық балалардың кәсіби өзін-өзі анықтауы үшін оңтайлы жағдайлар жасалады.

Біздің мектептегі – инклюзия
Инклюзивті білім беру дегеніміз – балалардың жынысына, жас ерекшеліктеріне, географиялық тұратын жеріне, қимыл-қозғалыстық және ақыл-есінің жағдайына, әлеуметтік-экономикалық жағдайына қарамастан, сапалы білім алу және өздерінің потенциалдық дамыту мүмкіндігіне ие болу. Инклюзивті білім беру білім барлық балаларға. Инклюзивті оқыту – мүгедек пен дені сау балалармен бірге олардың әлеуметтендіру және интеграция процестерін жеңілдету мақсатындағы бірлескен оқыту.
Инклюзивті оқытудың негізгі принциптері:
1. Адам құндылығы оның мүмкіндігіне қарай қабілеттілігімен, жеткен жетістіктерімен анықталады.
2. Әрбір адам сезуге және ойлауға қабілетті.
3. Әрбір адам қарым - қатынасқа құқылы.
4. Барлық адам бір - біріне қажет.
5. Білім шынайы қарым - қатынас шеңберінде жүзеге асады.
6. Барлық адамдар құрбы - құрдастарының қолдауы мен достығын қажет етеді.
7. Әрбір оқушы үшін жетістікке жету - өзінің мүмкіндігіне қарай орындай алатын әрекетін жүзеге асыру.
8. Жан - жақтылық адам өмірінің даму аясын кеңейтеді.
МШБ-ға мектеп қабырғасында инклюзивті білім берудің ұйымдастырылуы мынандай бағыттардан тұрады:
1. Диагностика. Оқу жылының басы мен соңында 2 апта көлемінде диагностика жұмысы жүргізіледі. Балаларды диагностикалау барысында анықталған балалар ПМПК орталығына жіберіледі. ПМПК қорытындысы жүргізілетін жұмыс бағытын анықтайды.
2. Инклюзивті білім беретін оқушыларға жеке оқыту бағдарламалары құрылады. Арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің мамандарымен (дефектолог,логопед, психолог, әлеуметтік педагог) жеке түзете-дамыту жұмыстары жоспарланады және жүргізіледі.
3. Ерекше қажеттілігі бар балалардың ата-анасымен кеңес беру жұмыстары орындалады.
4. Ерекше қажеттілігі бар балалар сынып пән мұғалімдеріне ұсынымдар беріледі.
2018-2019 оқу жылынынан бастап №155 ЖББМ БМ дефектолог қызметін атқарып келемін. Әр оқу жылында психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің мүшелері мектеп басшылығымен бекітіледі. Олар:
- Дефектолог
- Логопед
- Психолог
- Әлеуметтік педагогог
2018-2019 жылында инклюзивті білім алатын оқушылар саны 13 болды. Жыл бойы коррекциялық-дамыту жұмыстары жүргізіліп, нәтижесінде тізімнен 7 оқушы шығарылды.
2018-2019 оқу жылы:
№ Аты - жөні Сыныбы
1 Ахметова Сабина 2 В
2 Төлеген Данияр 2 В
3 Халилова Милана 2 Г
4 Халилова Саера 2 Г
5 Хашимджанов Ансар 2 А
6 Мирсалимов Диас 5 Г
7 Кошанова Аянай 2 В
8 Ташмедов Ахмад 2 Г
9 Чербеков Расиф 2 В
10 Асанов Ильяс 3 А
11 Мухаметов Михрат 3 А
12 Артыкбай Алина 2 Г
13 Айдынов Мадеали 1 Г

2019 – 2020 оқу жылы тізімде 11 оқушы болды. Түзету-дамыту жұмыстары жыл басында жоспарланып, мектеп басшылығымен бекітіліп жүргізілді. Нәтижесінде, жыл соңындағы диагностикалау аптасында 3 оқушы тізімнен шығарылды. Келесі оқу жылына 9 оқушы жіберіліп, келесі оқу жылында 3 оқушы тізімді толықтырды. 2020-2021 оқу жылында инклюзивті білім алатын 12 оқушы түзетушілік-дамытушылық білім алып жатыр.
2019-2020 оқу жылы:
№№ Аты - жөніАты-жөні Сыныбы
1 Ахметова Сабина 2 В
2 Абдуллаев Имран 5 Д
3 Абдрахманова Руфина 5 В
4 Маммадов Мураз 5 В
5 Хашимджанов Ансар 2 А
6 Гатин Эмиль 2 Г
7 Хвостова Алена 1 Б
8 Рахмидинов Сардор 5 В
9 Чербеков Расиф 2 В
10 Сарсенов Нуржас 5 А
11 Коляса Демьян 2020 В

2020-2021 оқу жылының бірінші жарты жылдығында инклюзивті білім алатын оқушылар саны 9. Олармен түзете дамыту жұмыстарын жүргізу арқылы динамикалық өсу байқалды: танымдық процестердің дамуы оның ішінде сөйлеу,ойлау,зейін,ес, қабылдау процестерінде алға жылжу байқалды. 2020-2021 оқу жылының екінші жарты жылдығына төмендегідей жұмыс жүргізу жоспарлануда:
- Инклюзивті білім алатын оқушылармен ары-қарай түзету жұмыстарын жүргізу;
- Психологиялық- педагогикалық консилиум отырысын жүргізу;
- Инклюзивті білім алатын оқушыларды күнделікті бақылау.

Түзете дамыту жұмысын жүргізу арқылы оқушыларда мынандай динамикалық өсулер байқалды:
- Байланыстырып сөйлеу тілінің дамуы;
- Түстерді мен түс реңктерін ажырату;
- Пішіндерді ажырату;
- Тапсырмаларды тез орындау;
- Арифметикалық есептерді ұғыну;
- Танымдық процесстердің дамуы.




«Сынық құмыра» аңызы

Үлкен жастағы бір әйелдің екі құмырасы болыпты. Құмыралардың ішінде біреуінің асты сынық екен. Әйел күнде сол құмыралармен өзеннен үйіне су тасиды екен. Сынық құмырамен келген су үнемі жарты болып келеді, ал сынық емес құмырада су толы болады. Оған ол құмыра үнемі мақтанып қуанады екен, ал сынық құмыра өзінің кемістігіне ұялып көңілі толмай, әйелге жаны ашиды екен. Бір күні сынық құмыра әйелге айтыпты.
- Менің кесірімнен судың жартысы төгіліп келеді, осы кемшілігіме кешірші, - депті сынық құмыра. Сонда әйел оған күлімсіреп қарап, былай депті:
- Ал, сен байқадың ба жолда келе жатқанда сенің астыңдағы гүлдер қалай жайқалып тұр. Сенің төгілген суыңнан олар қуаттанып, жайқалып өсіп тұр. Сен болмағанда олар жайқалмайтын еді және мені қуантпайтын еді. Сенің кемшілігің ол сенің ерекшелігің, -депті,
Барлық адамның өзінің ерекшелігі мен артықшылығы болады. Оларды кемсітуге болмайды. «Бәріміз бірдейміз, кемсітуді білмейміз!»

№155 ЖББМ КММ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ЛОГОПЕДТІҢ ЖҰМЫСЫ

Қосымша білім беру қызметі ретінде логопедиялық көмек қазіргі заманғы білім беру мекемесінің қызметіне инклюзияны енгізудің жеке мысалы болып табылады.

Логопедиялық пункттің негізгі міндеттері:
а) логопедиялық көмекке мұқтаж балаларды уақтылы анықтау;
б) балалардағы ауызша және жазбаша сөйлеу бұзылыстарының алдын алу және түзету;
в) сөйлеу кемістігі бар балаларды оқыту және дамыту жөнінде педагогтер мен ата-аналарға (оларды алмастыратын адамдарға) консультациялық көмек көрсету.
Логопедтік пункт әртүрлі ауызша және/немесе жазбаша сөйлеу бұзылыстары бар балаларға көмек көрсетеді:
- сөйлеудің жалпы дамымауы( СЖД) ,
- фонетикалық-фонематикалық (ФФБ),
- сөйлеудің фонетикалық дамымауы (алалия, дислалия, дизартрия, ринолалия),
- оның ішінде кохлеарлық импланты бар балаларға,
- жазудың бұзылуы (дисграфия) және оқу (дислексия),
- тұтығу.

Арнайы кабинетте оқыту ПМПК ұсынымдары негізінде жүргізіледі.
Логопедке сабаққа барудың негізгі көрсеткіші-ауызша немесе жазбаша сөйлеудің кемшіліктері сәтті оқуға кедергі келтіретін кезде оқу бағдарламасын меңгерудегі қиындықтар.
Бағдарламаны меңгеруге әсер етпейтін (бала оқытуда табысты) сөйлеу кемістігі бар (мысалы, дыбыстың дұрыс айтылмауы) білім алушылар консультациялық негізде мектеп логопедіне жіберіледі.

2020-2021 оқу жылының І жартыжылдығында
сөйлеу қабілеті бұзылған, ПМПК қорытындысы негізінде логопедтік пунктке баратын білім алушылар

Аты-жөні Сынып
1 Ахметова Сабина 4 «В»
2 Байдильдина Даяна 3 «Д»
3 Гатин Эмиль 3 «Г»
4 Маммадов Мураз 6 «В»
5 Хашимджанов Ансар 4 «Г»
6 Чербеков Расиф 4 «В»
7 Рахмидинов Сардор 6 «В»
8 Ушурова Кадрия 1 «Г»
9 Ходанов Ярослав 1 «Г»
10 Баратов Огузхан 1 «Г»

Сабақтан бас тартқандар:
1. Кулиева Рамина – 3 «Д»
2. Хвостова Алена – 2 «Д»

2020-2021 оқу жылының II - жартыжылдығында
қабылданды:
1.Мусаев Амир – 2 «А»

ПМПК қорытындысысыз, сөйлеу қабілеті бұзылған білім алушылар

Сабаққа қатысады Шығарылды Сабаққа қатыспайды
1 Абдырасылова Ясмина – 1 Г Иният Аиша – 1 А Юнусова Ирада - 1 Б
2 Мунажиддин Анаят - 1 Г Чепенко Ева – 1 Б Усманова Тамина - 1 В
3 Халитов Алан - 1 Г Ашимов Амаль – 1 Б
4 Алиев Али-Аббас - 1 Г Руфатулы Эмирхан – 1 Б
5 Ахтамова Гульзада - 1 Г Ибраев Карим – 2 Д
6 Шимф Ян – 0 А
7 Султанова Жамиля - 1 В







Инклюзивті білім беру - өмір қажеттілігі
Бала кемістігінің даму деңгейі неғұрлым төмен болса, соғұрлым мұғалімнің ілім деңгейі жоғары болуы керек
Неміс педагогы-дефектолог П.Шуман
Инклюзивті білім беру-барлық балаларды, соның ішінде мүмкіндігі шектеулі балаларды жалпы білім беру үрдісіне толық енгізу, әлеуметтік бейімдеу.
Әлеуметтік бейімдеуде жынысына, шығу тегіне, дініне қарай, балаларды айыратын кедергілерді жою, адаммен қатынасты қамтамасыз ету, ата -аналарын белсенділікке шақыру.
«Инклюзивті» термині (французша- өзіне енгізетін; латынша- ішіне аламын, енгіземін немесе енгізілген білім беру) ЖББМ де ерекше қажеттілігі бар балаларды оқыту үрдісін сипаттау үшін пайдаланылады.
Инклюзивті оқыту, баланы түзеу-педагогикалық және әлеуметтік мұқтаждықтарына арнайы қолдау, яғни жалпы білім беру сапасы сақталып тиімді оқытуға бағытталған мемлекеттік саясат. Оқытудың ерекше қажеттілігі бар балалардың оқуда жетістікке жетуіне ықпал етіп, жақсы өмір сүру жағдайын қалыптастыру.
Мүмкіндігі шектеулі балалардың білім алу құқықтары
• ҚР - ның балалардың құқықтары туралы
• Білім беру туралы
• Мүмкіндігі шектеулі балалардың әлеуметтік және медициналық педагогикалық түзеуге ықпал ету туралы
• Арнайы әлеуметтік қызмет туралы
• Қазақстан Республикасының Заңдарында
• Қазақстан Республикасының Конституциясында бекітілген
• Инклюзивті білім беру немесе «Білім баршаға» бағдарламасында
Инклюзивті білім беру немесе «Білім баршаға» бағдарламасы барлық балаларға мектепке дейінгі оқу орындарында, мектепте және мектеп өміріне қатысуға мүмкіндік береді. Бұл бағдарламаны 2006 жылдың 13 желтоқсанында БҰҰ ның Конвенциясына енгізді.
Инклюзивті оқытудың негізгі принциптері
1.Адам құндылығы оның мүмкіндігіне қарай қабілеттілігімен жеткен жетістіктерімен анықталады.
2.Әрбір адам сезуге және ойлауға қабілетті.
3. Әрбір адам қарым - қатынасқа құқылы.
4.Барлық адам бір - біріне қажет.
5.Білім шынайы қарым - қатынас шеңберінде жүзеге асады.
6.Барлық адамдар құрбы құрдастарының қолдауы мен достар қажет етеді.
7.Әрбір оқушы үшін жетістікке жету өзінің мүмкіндігіне қарай орындай алатын әрекетін жүзеге асыру.
8. Жан жақтылық адам өмірінің даму аясын кеңейтеді.
Баланы түзеу педагогикалық және әлеуметтік қажеттіліктеріне арнайы қолдау кімдермен және қалай жүргізіледі?
Мүмкіндігі шектеулі балалар қатарына психикалық дамуы тежелген, оқу бағдарламасын меңгеруде қиындықтарға кездесетін үлгермеуші балалармен, яғни негізгі бұзылыстары интеллектуалды даму деңгейі:
Зейіні; Есте сақтауы; Кеңістікті бағдарлауы төмен балалармен жүргізіледі.
Бұл балалардың ерекшелігі шаршағыштығымен, жұмысқа қабілеттілігі төмендігі, қоршаған орта туралы дамуында бұзылыстар байқалады. Түсініктері фрагментарлық, зейіндері тұрақсыз, тұтас қабылдауы мүмкіндігі бұзылған, жалпы психикалық үдерістің дамуында бұзылыстар байқалады. Мұндайда әр маман өз бағыттары бойынша жұмыс істейді.
Осы себептерге байланысты психикасы дамуы тежелген (ПДТ) балалардың үлгерімі төмен болады. Бұл балалардың оқуға үлгермеуі 7-8 жастан анық байқалады.
Жалпы мектептерде ерекше қолдауды қажет ететін баланы сабақ барысында аралас мамандар сабаққа қатысып, зерттеу жүргізу арқылы анықтап ата анасына түсіндіру арқылы ППК ға баруға нұсқау бере алады.
Жалпы мектептерде Ерекше қажеттілігі бар балалармен кімдер жұмыс жасайды?
• Арнайы психологы
• Әлеуметтік мұғалімі
• Олигофрено мұғалімі
• Логопед
Қандай құжаттар жүргізіледі?
• Форма №1а Ата аналар үшін сауалнама
• Форма №1б Оқушының ата анасымен әңгімелесу хаттамасы ППҚ
• Форма №1в Балаға қатысты төлқұжат
• Форма №2а Сабақ кезінде оқушыны бақылау хаттамасы
• Форма №2б Сабақ барысында оқушыны психологиялық педагогикалық бағалау
• Форма №3 Мінездеме
• Форма №4 Оқушыға салыстырмалы мінездеме
• Форма №5 Жеке бағдарлама ППҚ
Қандай бағдарламамен жұмыс жасалады?
Кемтар балаларды тәрбиелеуге және инклюзивті оқытуға баланың денсаулығына қарай ПМПК- ның қорытындысы бойынша көрсетілген, яғни жеңілдетілген бағдарламамен оқыту ұсынылған. ҚР-ның 2002 жылғы 11 шілдедегі даму мүмкіндігі шектелген барлық балалар психологиялық медициналық педагогикалық кеңестің қорытындысына сәйкес арнайы түзету мекемелерінде және ЖББМ тегін оқуға құқылы,- деп шешілген.
1. Жалпы мектептерге арналған типтік оқу бағдарламасы
2. Мүмкіндігі шектеулі балалардың ақаулық типтеріне сәйкес арнаулы білім беру бағытындағы оқу бағдарламасы
3. Мүмкіндігі шектеулі балалардың психофизикалық ерекшеліктеріне қарай алдын ала әзірленетін оқытудың жеке бағдарламасы.
Біздің елімізде инклюзивті білім беру жүйесінің дамуы туралы ресми түрде Білім беруді дамытудың 2010-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында көрсетілді. Осы бағдарлама аясында білім беруді жетілдіру мәселелерін қарастыру көзделген.
Бала кемістігінің даму деңгейі неғұрлым төмен болса, соғұрлым мұғалімнің деңгейі жоғары болуы керек деп неміс педагогы дефектолог П.Шуман айтқандай :
Әр оқушыға жеке тұлға ретінде қарап саналы тәрбие, сапалы білім беру өмір талабы екенін сезіне отырып жасаған еңбектеріңіз жансын, сіздерге психикалық физикалық денсаулық тілей отырып сіздерге кеңес ұсынамын. «Ұстаздардың психологиялық, физиологиялық саулығын сақтау және мазасыздықтың алдын алу» жайлы кеңес. (Видио слайд)

Педагог психолог: Есенбекова Анипа Абдихадирқызы

«Әр баланың арманы бар» бейнеролигі
https://youtu.be/ZGL_gvcxZh8

2020/2021 оқу жылының І жартыжылдығында инклюзивті оқытудағы педагог-психологтың жұмысы туралы есеп
Біздің мектеп-гимназияда мүгедек оқушыларды оқыту тірек-қимыл аппараты бұзылған баланың толыққанды әлеуметтендірілген тұлғасын қалыптастыруға бағытталған, жеке дамуға бағытталған, өмірлік маңызды білімді, дағдыларды, сәтті әлеуметтік бейімделуді игеруге ықпал ететін түзету-дамыту жаттығулары мен тәрбиесі арқылы бағытталған.
Менің психолог ретіндегі жұмысымның мақсаты мектеп әкімшілігі мен педагогикалық ұжымына оқушының жеке басына сәйкес келетін және оқушылардың, олардың ата-аналарының, педагог қызметкерлердің және білім беру процесінің басқа да қатысушыларының денсаулығы мен жеке басының дамуы үшін психологиялық жағдайларды қамтамасыз ететін дамудың әлеуметтік жағдайын жасауға жәрдемдесу болып табылады.
«Егер сіз бір сағатқа бақыт алғыңыз келсе-ұйықтаңыз»
Егер сіз бір күндік бақытқа ие болғыңыз келсе-балық аулауға барыңыз
Егер сіз бір айға бақыт тілесеңіз - үйленіңіз
Егер сіз бір жылға бақыт тілесеңіз-бақытты мұра етіңіз -
Егер сіз өмір бойы бақытты болғыңыз келсе-
біреуге көмектесіңіз.
Мейірімді, данышпан адам болыңыз!!!
Шығыс мақалы

Инклюзия (inclusion - инклюзия) - барлық азаматтардың социумға, бірінші кезекте дене дамуында қиындықтары бар азаматтардың қатысу дәрежесін арттыру процесі.
Инклюзивті білім беру бұл жалпы білім беруді дамыту процесі, ол барлық балалардың әртүрлі қажеттіліктеріне бейімделу тұрғысынан барлығына білімнің қол жетімділігін білдіреді, бұл ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім алуға қол жетімділікті қамтамасыз етеді.
Педагогикалық ортада ерекше дамуы бар балалар бұзушылықтарға байланысты бірнеше санатқа бөлінеді:
1. Есту қабілеті бұзылған.
2. Көру проблемалары.
3. Сөйлеудің бұзылуы
4. Тірек-қимыл аппаратының жұмысындағы бұзылулар
5. Эмоционалдық-ерік саласындағы бұзылушылық
6. Психикалық дамуы тежелген балалар.
Инклюзияның басталуы- білім беру процесінің негізі болып табылатын және құрметтелетін оқушылар арасындағы айырмашылықтардың болуын мойындау.
Мүмкіндігі шектеулі адамдарды өзгерту емес, қоғамды және қоғамның мүгедектерге деген көзқарасын өзгерту.
Баланы білім беру процесінен шығаруға бағытталған әдістемелерді пайдалану практикасынан бас тарту.

Инклюзивті білім беру сегіз қағидатқа негізделген:
• Барлық адамдар, олардың ақыл-ой, физикалық және басқа қабілеттері мен шектеулеріне қарамастан, толыққанды қарым-қатынасты қажет етеді.
• Әр адам жеке тұлға ретінде құнды.
• Барлық адамдар сезініп, ойлана алады.
• Әрқайсымызға достық қарым-қатынас, құрдастарымыздың қолдауы мен өзара түсіністігі қажет.
• Адамдар бір-біріне мұқтаж.
• Сапалы білім алу тек бір-бірімен ынтымақтастықта ғана мүмкін болады.
• Оқытудағы прогрестің барлық жетістіктері оң нәтижелерге сүйенуі тиіс.
• Айырмашылықтар адамның дамуына ықпал етеді, олардың өмір сүру сапасын жақсартады.
Инклюзивтілік құндылықтар:
• Әркімнің сөйлеуге және естуге құқығы бар.
• Әркімнің қоғамға жатуға және оның бір бөлігі болуға құқығы бар.
• Әркімнің өмір бойы білім алуға және оқуға құқығы бар.
• Әркімнің достық пен мағыналы қарым-қатынасқа құқығы бар.
• Әркімнің өмір сүруге құқығы бар.

Инклюзивті білім берудегі психологтың рөлі.
Жеке даму нұсқаларын және болжамды қалыптастыруды талдау.
Психологты оқу процесіне қосу.
Психолог-жеке білім беру траекториясын жобалаушы.
Білім беру бағдарламаларының маңызы және бейімделуге қатысу.

Мүмкіндігі шектеулі балалардың психологиялық ерекшеліктері.
1. Балаларда қабылдаудың даму деңгейі төмен. Бұл сенсорлық ақпаратты қабылдау және өңдеу үшін ұзақ уақыт қажет болғандықтан көрінеді, бұл балалардың қоршаған әлем туралы білімі жеткіліксіз.
2. Кеңістіктік көріністер жеткіліксіз қалыптасқан, мүмкіндігі шектеулі балалар көбінесе пішінді толық талдай алмайды, симметрияны, құрастырылған фигуралардың бөліктерінің сәйкестігін анықтай алмайды, құрылымды жазықтықта орналастыра алмайды, оны біртұтас тұтасқа біріктіре алмайды.
3. Назарлары тұрақсыз, шашыраңқы, балалар бір әрекеттен екіншісіне ауысу қиынға соғады. Зейінді ұйымдастырудың кемшіліктері балалардың зияткерлік белсенділігінің әлсіз дамуымен, өзін-өзі бақылау дағдылары мен дағдыларының жетілмегендігімен, жауапкершілік сезімі мен оқуға деген қызығушылықтың жеткіліксіз дамуымен анықталады.
4. Жад көлемі шектеулі,қысқа мерзімді жады ұзақ мерзімді жадыдан механикалық, логикалық, визуалды, ауызша басым.
5. Танымдық белсенділік төмен, ақпаратты өңдеудің баяу қарқыны байқалады.
6. Ойлау - көрнекі-тиімді ойлау, визуалды-бейнелі және ауызша-логикалық тұрғыдан гөрі дамыған.
7. Құрдастарымен де, ересектермен де қарым-қатынас қажеттілігі аз.
8. Ойын әрекеті қалыптаспаған. Ойынның сюжеттері қарапайым, қарым-қатынас тәсілдері және ойын рөлдері нашар.
9. Сөйлеу-сөйлеу функциялары бұзылған немесе тіл жүйесінің барлық компоненттері қалыптаспаған.
10. Балаларда психомоторлы құбылыстарының пайда болуына байланысты сарқылудың жоғарылауы нәтижесінде жұмыс қабілеттілігінің төмендігі байқалады.
11. Психикалық тұрақсыздық және оқу мотивациясы сияқты ерікті мінез-құлықтың қалыптаспауы байқалады.
Нәтижесінде балалар оқу іс-әрекетінің толық дағдыларын игерудің психологиялық алғы шарттарының жеткіліксіз қалыптасуын көрсетеді. Оқу дағдыларын қалыптастыруда қиындықтар туындайды (алдағы жұмысты жоспарлау, оқу мақсатына жетудің жолдары мен құралдарын анықтау; қызметті бақылау, белгілі бір қарқынмен жұмыс істей білу).

Карантин жағдайында әркім жаңа өмір сүріп, жұмыс істеуі керек.
Өзгерістер еліміздің барлық азаматтарына әсер етті. Әрқайсымыз өмірдің әдеттегі ырғағын сақтауға, сондай-ақ карантин кезінде жаңа өмір жағдайларына бейімделуге мүмкіндік табуға мәжбүрміз. Ең алдымен, мектеп оқушылары ата-аналарына, яғни бүкіл білім беру жүйесіне қайта құруға тура келді. Қашықтан оқыту форматы тек педагогикалық және психологиялық ғана емес, сонымен қатар техникалық тұрғыдан да қайта құруды қажет етеді. Педагогтар, ата – аналар, оқушылар-қашықтықтан оқытудың барлық қатысушылары психологиялық қолдауды қажет етеді.
Біздің негізгі міндетіміз
Бұл үшін ата-аналарға балаларды отбасында тәрбиелеу және оқыту мәселесінде көмектесетін кеңестер, фото және бейне материалдар жаңа форматта әзірленеді. Осы кезеңде ата-аналармен жұмыс істеудің дәстүрлі әдістерін қолдануға мүмкіндік болмағандықтан, мен үйден шықпай-ақ балалармен және олардың ата-аналарымен қарым-қатынас жасауға мүмкіндік беретін әлеуметтік желілер мен мессенджерлерді белсенді қолданамын.
Апта сайын тақырыптық жоспарлауға сәйкес ата-аналармен танысу үшін қажетті пайдалы мақалалар, сілтемелер таңдалады. Сондай-ақ, интернет-ақпараттандырудың арқасында оқушылармен қызықты және пайдалы ақпаратты бөлісу мүмкіндігі бар, Бұл онлайн тренингтер, онлайн тестілеу, онлайн кеңестер өткізу. Өзара әрекеттесудің бұл түрі балалар мен ата-аналарға визуалды байланыссыз кеңес беруге, оларды қызықтыратын сұрақтарға жауап беруге, баламен өз бетінше жұмыс істеу үшін тапсырмалар жіберуге, сондай-ақ карантин кезінде ата-аналар үйде қолдана алатын ойындармен таныстыруға мүмкіндік береді.

Психологиялық қашықтықтан кеңес беру ықтимал теріс әсерлерді (агрессиялық көріністер, үрей, қорқыныш) тез төмендету мақсатында педагог - психолог практикасында дағдарыстық және шұғыл психологиялық көмектің нысандары мен әдістерін (оның ішінде қашықтық форматта) қолдануды көздейді);
-білім алушылардың ата-аналары мен жақын отбасы мүшелеріне психологиялық кеңес беру, оның ішінде өмір сүру жағдайларының өзгеруіне қарсы тұру біліктерін дамытуға бағытталған психологиялық түзете-дамыту жұмысы қашықтық режимде жеке форматта (zoom, skype, WhatsApp бағдарламаларын және басқа да цифрлық платформаларды пайдалана отырып) немесе топтық (бейнеконференция байланысы арқылы) өтуі мүмкін.
Ата-аналары тьютор болатын денсаулық мүмкіндіктері шектеулі балалармен (ДМШ) жұмыс істеу үшін (балаға жаттығуларды орындауға көмектеседі.


2020-2021 оқу жылында Әуезов ауданының мектептерінде инклюзивті білім берумен қамтылған балалардың мәліметтер базасы
№ п/п Білім алушының тегі, аты, әкесінің аты (бар болса) Туған күні, айы, жылы Сынып
1 Кулиева Рамина 14.10.2010. 4-Д
2 Ахметова Сабина 10.04.2010 4 В
3 Байдильдина Даяна 28.02.2012 3 Д
4 Гатин Эмиль 26.06.2011 3 Г
5 Маммадов Мураз 15.08.2007 6 В
6 Хашимджанов Ансар 22.07.2011 4 Г
7 Хвостова Алена 16.05.2013 2 Д
8 Чербеков Расиф 23.07.2010 4 В
9 Рахмидинов Сардор 16.10.2008 6 В

№ п/п Білім алушының тегі, аты, әкесінің аты (бар болса) сынып Диагноз
1 Кулиева Рамина 4-Д ДЦП. Спастическая диплегия,ауырлығы орташа.Внутричерепная гипертензия
2 Ахметова Сабина 4 В дефектолог, логопедпен сабақтар ұсынылады
3 Байдильдина Даяна 3 Д логопедпен сабақтар ұсынылады
4 Гатин Эмиль 3 Г Резидуальная энцефалопатия. Микроцефалия. Ақыл-ой дамуының тежелуі.Жалпы сөйлеу тілінің дамымауы -ІІІ деңгей
5 Маммадов Мураз 6 В Нейросенсорлық есту мүкістігі оң жақта 4 дәрежелі. Жалпы сөйлеу тілінің дамымауы- 2 деңгей
6 Хашимджанов Ансар 4 Г дефектолог, логопедпен сабақтар ұсынылады
7 Хвостова Алена 2 Д Сол жақтағы сыртқы құлақ каналының атрезиясы . ОНР – 2-3 уровня на резидуально-органическом поражении ЦНС. Гипертензионный и астенический синдромы.
8 Чербеков Расиф 4 В дефектолог, логопедпен сабақтар ұсынылады
9 Рахмидинов Сардор 6 В дефектолог, логопедпен сабақтар ұсынылады

1. Диагностика
2. Мұғалім берген үлгі бойынша оқушылардың саусақ қимылдарының кинестетикалық негізін дамытуға арналған жаттығулар.
https://www.youtube.com/watch?v=0hv9bol_nz4
3. Жалпы және ұсақ моториканы дамыту
https://www.youtube.com/watch?v=a3jjw-o4NMA
Негізгі қозғалыс элементтері бар жаттығулар: жүру, жүгіру, тепе-теңдік жаттығулары, секіру.
https://www.youtube.com/watch?v=KJeH-bm-_No
4. Саусақ гимнастикасы https://www.youtube.com/watch?v=Srv_yKpCprY

5. Қол және саусақ жаттығулары
https://www.youtube.com/watch?v=SMfLJdDhCa4
Түймелерді түймелеу, матрешканы бүктеу, ұсақ заттарды орнынан орнына қою, қарындашты алақандар арасында домалату.
. https://www.youtube.com/watch?v=-DjbHyclWgA
6. Трафаретпен сурет салу.
https://www.youtube.com/watch?v=mRYJbHX-mhs

Гатин Эмиль 3 «г» сынып оқушысы Жалпы ұсақ моториканы дамыту
https://www.youtube.com/watch?v=a3jjw-o4NMA
Ұсақ моториканы дамыту жаттығуларын қарындашпен орындайды .Бұл саусақтар мен алақандардың әртүрлі қозғалысы .Урологтар мен психологтар моторика мен белсенді өмір салты арасында тығыз байланыс бар екенін дәлелдеді.
Жақсы моторика логиканың қалыптасуына, зейін мен қабылдауды нығайтуға орташа әсер етпейді. Сондай-ақ, саусақ гимнастикасы қозғалысты үйлестіруге оң әсер етеді. Оң нәтиже алу үшін сіз күн сайын бір ай бойы айналысуыңыз керек.








Ахметова Сабина, 4 « В» сынып оқушысы. Қол және саусақ жаттығулары.
https://www.youtube.com/watch?v=SMfLJdDhCa4
Бұл жаттығу шиеленісті , шаршауды жеңілдетеді.





Маммадов Мураз 6»В» сынып оқушысы.
Қол және саусақ жаттығулары.
Қол мен саусақтарға арналған заттармен гимнастика. Доппен немесе таспен жаттығу:
1. Бас бармақ және басқа саусақтардың ұшымен екі бағытта шарикті айналдыру. Бас бармақтың қозғалысында 2-3 рет және қалған саусақтардың қозғалысында 2-3 рет.
2. Допты ұшынан саусақтың түбіне дейін домалату
Бұл жаттығу қызығушылықты арттырады.
Ақпарат көзі: https://meduniver.com/Medical/travmi/upragnenia_dlia_kisti_i_palcev.html MedUniver
Рахмидинов Сардор 6 « В» сынып оқушысы
Қол және саусақ жаттығулары.
Қол мен саусақтарға арналған заттармен гимнастика. Доппен немесе таспен жаттығу:
1. Бас бармақ және басқа саусақтардың ұшымен екі бағытта шарикті айналдыру. Бас бармақтың қозғалысында 2-3 рет және қалған саусақтардың қозғалысында 2-3 рет.
2. Допты ұшынан саусақтың түбіне дейін домалату
Бұл жаттығу қызығушылықты арттырады
Ақпарат көзі: https://meduniver.com/Medical/travmi/upragnenia_dlia_kisti_i_palcev.html MedUniver


Күтілетін нәтижелер:
Негізгі танымдық процестерді дамыту сабақтарындағы мақсатты түзету-дамыту іс-әрекетінің нәтижесінде зияткерлік бұзылыстары бар (ақыл-есі кем) оқушылар мыналарды үйренуі керек:
- заттарды сыртқы белгілері бойынша салыстыру;
- нысандарды пішіні, өлшемі, түсі, функционалдық мақсаты бойынша жіктеу;
- объектілер мен құбылыстардың белгілері мен қасиеттерін;
- объектілер мен құбылыстардың толық сипаттамасын түсіну және оларды көрсету;
- оқиғалардың реттілігін анықтау;
- нұсқауларға сәйкес әрекеттерді мақсатты түрде орындау.

Денсаулық мүмкіндіктері шектеулі балалармен жұмыс жасауда жалпы психологиялық-педагогикалық ұсыныстар
- Баланы қандай да болса қабылдау.
- Баламен мүмкіндігінше жиі сөйлесу.
- Аулақ қатты.
- Релаксация жаттығуларын қолдану.
- Баланы айналасындағылармен салыстырмау.
- Баланы бірден кейінге қалдырмай мадақтау .
- Өзін-өзі бағалауын арттыруға ықпал ету және бала не үшін мадақтағаныңызды білуі керек.
- Баламен есімін атап, сөйлесу .
- Балаға жоғары талаптар қоймау.
- Ескертулер көп жасамау керек.
- Кез-келген жағдайда сабырлы болу.

Шешім:
Инклюзивті білім беруді тарихты оқытуда табысты енгізу үшін:
- №155 ЖББМ КММ Инклюзивті орта құру, әр сыныпта ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалар бар.
- Инклюзивті балалар үшін жеке білім беру бағыттарын тиімді қолдану.
- Білім беру процесінің барлық субъектілерін тарта отырып,қол жеткізілген нәтижелерге тұрақты бағалау, жоспарлау және мониторинг жүргізу.
- Барлық пәндер бойынша білім сапасын дамыту үшін оқушылардың оқуға деген ынтасын арттыру.

Алтыншы сұрақ бойынша директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары Тапалова С.Т. 2020-2021 оқу жылының 1 жартыжылдығындағы 2-11 сынып оқушыларының үлгерімі мен білім сапасы туралы тыңдадық.

1. Тоқсан басында барлығы- 1510 оқушы.
Мектеп бойынша білім сапасы- 52% құрады, өткен жылмен салыстырғанда екінші тоқсанда тұрақтылық сақталуда.

Шешім:
– Педұжымға оқытуды дараландыру, оқытудағы тұлғаға бағытталған көзқарасын, оқытуда жаңа педагогикалық технологиялар мен тәсілдерді пайдалану арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру бойынша жұмысын жалғастыру.
Жетінші сұрақ бойынша директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары Анетбекова А.Т. № 155 ЖББМ КММ қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру сапасын арттыру бойынша іс-қимыл жоспарын қарау және бекіту туралы айтып өтті.
№ 155 ЖББМ КММ жоспары және қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру сапасын арттыру бойынша пән мұғалімдерінің жоспарлары ұсынылды.

Мақсаты:
- қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру саласындағы мемлекеттік және өңірлік саясатты іске асыруға бағытталған мектеп қызметін жетілдіру;
Міндеттері:
- мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттардың, жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша үлгілік оқу бағдарламаларының орындалуын қамтамасыз ету;
- оқушылардың оқу қызметіне деген ынтасын және білім сапасын арттыру мақсатында білім беру процесін цифрлық және ақпараттық технологиялармен қамтамасыз ету;
- тұлғаның білім беру дайындығына қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін жағдай жасау;
- қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру сапасын арттыру.

№ Іс-шаралар. Мерзімі Жауапты Күтілетін нәтижелер Аяқтау нысаны
I. Нормативтік-құқықтық қамтамасыз ету
1 Қазақстан Республикасының "Білім туралы", "Педагог мәртебесі туралы" Заңдарын және білім беру саласындағы басқа да заңнамалық актілерді орындау. Жыл бойы Директор
Надырова Н.Б. Бірыңғай құқықтық орта құру. Бұйрықтар, жоспарлар,
бағдарламалар және басқалар
2 Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020 – 2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын іске асыру. Жыл бойы Директор
Надырова Н.Б. Қазақстандық білім берудің жаһандық бәсекеге қабілеттілігін арттыру. Ақпарат
(тоқсан сайын)

3 Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартын (бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім беру) орындау үшін жауапкершілікті арттыру) Жыл бойы Директор
Надырова Н.Б. Директордың ОІЖО. Білім беру сапасын арттыру, мемлекеттік бағдарламаларды орындау. Мониторинг
4. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің, әкімдіктің, білім басқармасының бұйрықтарын, әдістемелік ұсынымдарын, басқа да құжаттарын зерделеу және орындау. Жыл бойы Директор
Надырова Н.Б. Директордың ОІЖО. Оқу-тәрбие процесін тиімді ұйымдастыру, балалар үшін қауіпсіз және жайлы оқу ортасын құру. Жергілікті актілерді әзірлеу
5 Мемлекеттік қызметтер көрсету саласындағы заңнаманы сақтау Жыл бойы Директор
Надырова Н.Б. Директордың ОІЖО Мемлекеттік қызмет көрсету саласындағы мемлекеттік саясатты орындау Бұйрықтар
ІІ. Ұйымдастыру жұмысы
6 Әдістемелік бірлестіктердің қызметін үйлестіру.
Жыл бойы Директордың ОІЖО Тапалова С.Т. Әдістемелік бірлестіктің тиімді жұмысы
Әд. бірлест. жұмыс жоспарына толықтырулар енгізу
7 Консультациялық сабақтарды ұйымдастыру.
сенбі Директордың ОІЖО
Анетбекова А.Т.
Тапалова С.Т. Оқушылардың білімін толықтыру және олқылықтарды жою.
Кеңес беру кестесі
8 Оқушылардың білім деңгейі мен пәндерді оқыту жағдайын зерттеу.
Жыл бойы Директордың ОІЖО Оқушылардың білім сапасын арттыру. Кесте,
бұйрық, анықтамаларұсынымдар.
9 Сыныптар мен пәндер бойынша оқушылардың білім сапасының мониторингі. Әр тоқсанның соңында педкеңес Директордың ОІЖО Тапалова С.Т. Білім сапасын арттыру әдістерін таңдау, төмен сапаның себептерін анықтау. Салыстырмалы талдау, хаттама.
10 9, 11 сынып оқушыларын қорытынды аттестаттауға дайындау. Жыл бойы Директордың ОІЖО Анетбекова А.Т. Тапалова С.Т. Оқушылардың қорытынды аттестаттауға дайындығы Жұмыс жоспары. Консультация кестесі
11 Оқушылардың танымдық қызығушылығын дамыту мақсатында оқушыларды үйірмелердің, қызығушылықтары бойынша студиялардың, спорт секцияларының жұмысына тарту Жыл бойы Директордың ТІЖО Танымдық іс-әрекетті дамыту Есептер
12 Адал ұрпақ " балалар мен жасөспірімдер ұйымының жұмысын жандандыру» Директордың ТІЖО және аға тәлімгер Тұлғаның белсенді өмірлік ұстанымын қалыптастыру Фотоесептер
13 «Білім беру сапасын ішкі бағалау жүйесін қалыптастыру» жалпықалалық педагогикалық кеңесіне қатысу. Наурыз

Директор
Надырова Н.Б.
Директордың ОІЖО Басқару қызметінің тиімділігін арттыру
Педкеңес шешімі
14 « Қашықтықтан оқыту технологияларын қолдана отырып, білім беру үдерісінің сапасын және кәсіби шеберлігін арттыру» оқу жұмысы бойынша директордың орынбасарларымен квест-семинарға қатысу.
Наурыз Директордың ОІЖО Мұғалімнің педагогикалық шеберлігін арттыру
15 Жалпы қалалық педагогикалық кеңеске қатысу "жағдай сапасынан-нәтижелер сапасына» Мамыр Директордың ОІЖО Өткен жылғы жұмысты қорытындылау және келесі оқу жылына міндеттерді анықтау.
ІІІ. Оқыту мазмұны
16 Оқушылардың оқу іс-әрекетінде сәттілігі мен жеткіліксіз жетістіктерінің себептерін зерттеу, оқушылар үшін жеке білім беру траекторияларын әзірлеу. Жыл бойы Директордың ОІЖО, ӘБ жетекшілері Білім беру сапасын арттыру Ұсыныстар, жеке бағдарламалар
17 Оқытудың қол жеткізілмеген мақсаттарын ескере отырып, қысқа мерзімді жоспарлар құру. Жыл бойы Пән- мұғалімдері Оқушылардың білімін толықтыру және олқылықтарды жою Қысқа мерзімді жоспар
18 Пәндік онкүндік өткізу Жыл бойы Директордың ОІЖО , ӘБ жетекшілері Оқу мотивациясын арттыру Онкүндік кестесі
19 Сабақты ұйымдастыруда қол жетімді ресурстарды пайдалану. Жыл бойы Пән- мұғалімдері Оқу мотивациясын арттыру ІТ құзыреттілік мониторингі
ІV. Оқыту әдістемесі

20 Консультациялық сабақтар шеңберінде сараланған тәсілді іске асыру. Сенбі Пән- мұғалімдері Оқушылардың білімін толықтыру және олқылықтарды жою. Білім сапасының мониторингі
21 Оқытудың тиімді әдістерін қолдану. Үнемі Пән- мұғалімдері Оқу мотивациясын арттыру. Ашық сабақтар марафоны
22 Оқу-тәрбие үрдісінде оқу сауаттылығын дамыту бойынша әдістемелік ұсыныстарды қолдану. қаңтар-наурыз Директордың ОІЖО Оқу және түсіну арқылы оқу сауаттылығын арттыру Мастер-класс
23 Алматы қалалық "Педагог – шебер-озық тәжірибе" бағдарламасы аясында "Ақылды сабақ – білім сапасын арттыру"қалалық жобасын іске асыруға қатысу. ақпан Ахмадуллаева Б.Х Оқу пәндері бойынша сабақтың тиімділігін арттыру Әдістемелік ұсыныстар
24 Білім алушыларды жобалау және зерттеу қызметіне тарту. Жыл бойы Директордың ОІЖО Тапалова С.Т. Оқу мотивациясын арттыру Байқауларға қатысу
25 Қашықтықтан оқыту жағдайында оқу пәндері бойынша педагогтердің кәсіби қиындықтарының диагоналін жүргізу. Жыл бойы Директордың ОІЖО Мамандандырылған курстар, семинарлар, практикумдар, тәжірибе алмасу арқылы кәсіпқойлықты арттыру қажеттілігін анықтау. Оқу пәндері бойынша педагогтердің кәсіби қиындықтарының диагностикасы.
V. Педагогтардың, тьютерлердің жұмысы
26 Үлгерімі төмен білім алушыларды қолдау бойынша психологтың жұмысын ұйымдастыру Жыл бойы Психологтар
Дюсюмбекова К.Т., Есенбекова А.А. Уақытылы қолдау көрсету Ұсынымдар
27 Үлгерімі төмен білім алушыларды қолдау бойынша әлеуметтік педагогтың жұмысын ұйымдастыру Жыл бойы Психологтар
Дюсюмбекова К.Т., Есенбекова А.А. Уақытылы әлеуметтік қолдау көрсету Ұсынымдар
28 Үлгерімі төмен білім алушыларды қолдау бойынша сынып жетекшісінің жұмысын ұйымдастыру Жыл бойы Сынып жетекшілері Уақытылы қолдау көрсету Ұсынымдар
29 Ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушылармен жеке жұмысты ұйымдастыру. Жыл бойы Деффектолог, психологи Уақытылы қолдау көрсету Жұмыс кестесі
30 «Үлгерімі нашар оқушылармен әлеуметтік-психологиялық қызметтің жұмысы туралы» қалалық онлайн-семинарға қатысу Ақпан Психологтар
Дюсюмбекова К.Т., Есенбекова А.А. Әлеуметтік-психологиялық қолдауды уақытылы көрсету Ұсынымдар
VI. Ата-аналармен жұмысты ұйымдастыру
31 Білім алушылардың ата-аналарын үлгерім мониторингінің нәтижелері туралы хабардар ету Тоқсанына 1 рет Сын. жетекшілері Қорытындылау Ата-аналар жиналыстарының хаттамалары
32 Жеке консультациялар, ата-аналармен әңгімелер өткізу. Сұрау бойынша Психолог, әлеуметтік педагог, сын.жетекш. Уақытылы қолдау көрсету «Ата-ана қонақ бөлмесі» жұмысы
33 Білім беру сапасы мәселелері бойынша ата-аналармен ынтымақтастықты ұйымдастыру (мектеп кеңесі, ата-аналар комитеті, қамқоршылық кеңес, ата-аналармен жеке жұмыс) Жыл бойы Директордың ТІЖО Үлгерімді бақылаудың ата-аналық уәждемесін арттыру, қанағаттанарлықсыз және жағымсыз бағаларды түзету Отырыс хаттамалары
VII. Педагогтарды даярлау
34 Курстық даярлықты ұйымдастыру, өздігінен білім алу арқылы педагогтердің кәсібилігін арттыру . Жыл бойы Директордың ОІЖО Тапалова С.Т. Пәндерді оқыту сапасын арттыру Курстық дайындықтың жоспары, кестесі
35 Пән мұғалімдерінің 9, 11-сынып түлектерін қорытынды аттестаттауға дайындау мәселелері бойынша оқыту курстары мен тренингтерге қатысуы ББТҒӘО
жоспары бойынша Директордың ОІЖО Қорытынды аттестаттауды табысты тапсыруға дайындық Ұсыныстар
36 Математика, физика және химия мұғалімдерінің күрделі мәселелерді тиімді шешу бойынша оқыту курстарына қатысуы ББТҒӘО
жоспары бойынша Директордың ОІЖО Тапалова С.Т. Мұғалімнің кәсіби құзыреттілігін дамыту Курстарға қатысушылардың есептері
37 « Білім сапасын арттыру құралы ретінде оқушылардың негізгі құзыреттіліктерін қалыптастыру» қалалық онлайн-семинарға қатысу. Ақпан Директордың ОІЖО Тапалова С.Т. Мұғалімнің кәсіби сауаттылығын арттыру Семинарға қатысушылардың есептері
38 «PISA, PIRLS білім беру сапасын халықаралық зерттеулерге оқушыларды дайындау туралы» директорлар мен директордың оқу ісі жөніндегі орынбасарларының қалалық онлайн-кеңесіне қатысу. Қаңтар Директордың ОІЖО Тапалова С.Т.
Сыртқы бағалау рәсімдерін өткізу туралы семинарға қатысушылардың ақпараттық сауаттылығын арттыру. Кеңеске қатысушылардың есептері

Шешім:
- 2021 жылға арналған №155 ЖББМ қашықтықтан оқыту жағдайында білім беру сапасын арттыру бойынша іс-шаралар жоспарын бекіту;




Сегізінші сұрақ бойынша № 155 ЖББМ КММ директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Әнесбекқызы Н. «Саналы Ұрпақ» бағдарламасын жүзеге асыру туралы тыңдадық.


«Саналы ұрпақ» жобасының негізгі бағыттарын іске асыруға арналған әдістемелік ұсыныстарды зерделеу» тақырыбы педагогикалық кеңесте қарастырылды.
««Саналы ұрпақ» жобасының негізгі бағыттарын іске асыруға арналған әдістемелік ұсыныстарды зерделеу» тақырыбы бойынша директордың ТІЖО Әнесбекқызы Н. сөйледі:
Бүгінгі күні сыбайлас жемқорлықпен күресу мемлекеттік маңызды міндеттердің бірі болып табылады.
Сыбайлас жемқорлық - бұл халықаралық құбылыс, оған қарсы күрес үшін мемлекеттер өз күштерін біріктіруде. Қазақстан Еуропа Кеңесі жасаған сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы халықаралық-құқықтық құжаттарды жүзеге асыру үшін біріккен сыбайлас жемқорлыққа қарсы мемлекеттер тобының мүшесі болды. Сонау 2003 жылы БҰҰ Бас Ассамблеясы сыбайлас жемқорлыққа қарсы конвенцияны қабылдады және сыбайлас жемқорлыққа қарсы халықаралық күнді құрды, ол қоғамның назарын осы проблемаға аудару үшін жасалған болатын. Қазақстан Республикасының ұлттық жоспарында сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес сыбайлас жемқорлықтың алдын алудың басым бағыты болып табылады.
Сыбайлас жемқорлықпен күрестің нәтижесі мемлекет пен қоғамның бірлескен күш-жігеріне байланысты.
Жастардың сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымын қалыптастырудың маңызды компоненті - мектептегі тәрбие жұмысының әлеуетін пайдалану.
Мектептерде сыбайлас жемқорлыққа қарсы білім берудің мақсаты: Оқушылар бойындағы құндылықтарды тәрбиелеу және жастар арасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы азаматтық көзқарасты дамыту.
Мектептерде сыбайлас жемқорлыққа қарсы білім берудің міндеттері:
- сыбайлас жемқорлықтың мәні, оның формалары, қоғамның түрлі салаларында көріну ерекшеліктері, осы құбылыстың себептері мен әлеуметтік қауіпті салдары туралы жалпы түсінік беру;
- осы әлеуметтік құбылысты адекватты талдау және жеке бағалау дағдыларын қалыптастыру
- студенттердің сыбайлас жемқорлық көріністеріне төзімсіздігін қалыптастыру
- сыбайлас жемқорлықпен күресу қабілетін көрсету

Мектептегі сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиенің негізі оқушылардың азаматтық санасын қалыптастыру болып табылады. Бұл процеске гуманитарлық циклдің субъектілері: тарих, құқық, қоғамтану, әдебиет үлес қосады. Тарих және қоғамтану сабақтарының бір бөлігі ретінде Ресей мемлекетіндегі сыбайлас жемқорлықтың пайда болу мәселелері және онымен күресу әдістері қарастырылады. Құқық сабағында студенттер сыбайлас жемқорлықпен күрестің құқықтық аспектілерімен танысады. Әдебиет сабағында олар парақорлар мен жымқырушыларды мазақ ететін шығармаларды оқиды.
Сонымен қатар, сыныптан тыс жұмыстар азаматтық сананың қалыптасуына ықпал етеді, Мысалы, сынып сағаттары:
- «Сот төрелігі заңдарына сәйкес»
- «Сыбайлас жемқорлық мәселесін қалай шешуге болады»
- «Заң және оны сақтау қажеттілігі»
«Неліктен тәртіп керек? Сәйкестіктің артықшылықтары
Оқушыларға сыбайлас жемқорлыққа қарсы білім берудің қызықты түрі - постерлер байқауы:
- «Сыбайлас жемқорлыққа жол ЖОҚ!»
- «Парақорлықпен күрес»
Сынып жетекшілері мен пән мұғалімдерінің бірлескен жұмысының нәтижесінде сыбайлас жемқорлықтың қоғамның әл-ауқаты мен мемлекет қауіпсіздігі үшін қауіптілігі туралы білімі бар тұлғаны қалыптастыруға болады. Жемқорлыққа «Жоқ!” деп айтуға әрдайым дайын болайық.

Шешім:
- № 155 ЖББМ КММ Бекітілген жоспарға сәйкес «Саналы Ұрпақ» жобасын жүзеге асыру бойынша жұмысты жалғастыру.





№ 155 ЖББМ КММ директоры: Надырова Н.Б.




Хатшы Тапалова С.Т.





Осы беттің QR-коды:
QR-код этой страницы: