04
май
2021
педагогикалық кеңесі
" педагогикалық кеңесі (31.03.2021 ж)
Қатысқандар: 86 адам
Қатыспағандар: 0Өткізу форматы- онлайн (Zoom)
Педагогикалық кеңестің күн тәртібі:
1. Бүгінгі таңда мектептің кәсіби бағдар жұмысының қорытындысы.
2. 10 жылдан кейін ең көп сұранысқа ие болатын 10 мамандық.
3. 2021-2022 оқу жылына "№155 ЖББМ" КММ кәсіптік бағдар беру жұмысының ұсынылатын бағдарламасы.
4. ҚР-дағы білім беру жүйесі аясындағы үштілділік
5. 2020-2021 оқу жылының 3 тоқсанының қорытындысы.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Т. Т. Баратованың сөзі.
Қазақстан Республикасының "Еңбек туралы" Заңы жаңа редакцияда-Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 14.02.17 ж. № 8 ҚР халқына әлеуметтік кәсіптік бағдарлау жүргізу қағидалары туралы (26.08.2019 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен).
Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамытудың 2017 – 2021 жылдарға арналған "Еңбек"МЕМЛЕКЕТТІК БАҒДАРЛАМАСЫ.
Қазақстан Республикасының "Білім туралы" Заңы 28.10.2019 жылғы өзгерістер мен толықтырулармен № 398-V бабы 4-1 тармақшасымен оқушыларды бейіналды даярлау және білім алушылардың негізгі орта білім берудің жеке білім беру траекториясын таңдауын мақсатты педагогикалық қолдау туралы толықтырылды.
Сонымен қатар, № 487-IV бап бейінді оқыту, оқытуды саралау және даралау процесіне, білім алушылардың мүдделерін, бейімділігі мен қабілеттерін ескере отырып, білім беру процесін ұйымдастыруға баса назар аударылған.
"...біз оқушылардың қабілеттерін анықтау негізінде кәсіби бағдарлау саясатына көшуіміз керек. Бұл саясат орта білім берудің ұлттық стандартының негізі болуы керек".
Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың 2019 жылғы 2 сентябрьтегі Қазақстан халқына Жолдауы
• Елдің экономикалық және әлеуметтік дамуын тежеу;
• Мамандарды даярлау жүйесінің нақты еңбек нарығынан алшақтығы;
• Мемлекеттік білім беру тапсырысын тиімсіз бөлу;
• Дипломды жұмыссыздық және жастар арасындағы қылмыстың өсуі;
• Психологиялық денсаулықты төмендету және өзіне-өзі қол жұмсау фактілерін ұлғайту;
• Сыбайлас жемқорлықты дамыту үшін қолайлы жағдайлардың өсуі;
• Жоғары кәсіби мамандар санының азаюы.
9-сынып социологиялық сауалнамасының нәтижелері
Сұрақ: Сіздің білім алу жоспарыңыз:
1. 23,4% - ЖОО
2. 72,3% - ОАОО, оның ішінде
48,9% - Мамандық таңдау туралы шешім қабылдамады
3. 4,3% - не жұмыс, не оқу таңдамады.
4. 2,3% - курстар
11 сынып оқушылары арасындағы әлеуметтік сауалнама:
1. Түлектерден мамандық таңдауға арналған мақсатты нұсқаулар:
1. 73,45% - жай ғана тілек;
2. 24,25% - осы мамандыққа қабілеттіліктің болуы;
3. 19,03% - адамдарға өз еңбегімен пайда әкелуге деген ұмтылыс;
4. 15,92% - мамандықтың қоғамдағы беделі;
5. 15,38% - жалақының жоғары деңгейі.
2. Таңдалған мамандықтар туралы хабардарлық деңгейі:
1. 42,7% - мен қызметтің мазмұнын жақсы білемін;
2. 36,41% - осы мамандықтың адамдарымен танысу;
3. 36,24% - жалпы алғанда, мен қызметтің мазмұны туралы білемін;
4. 35,98% - қоғамдағы кәсіптің маңыздылығын түсіну;
5. 30,31% - жақсы жалақы туралы білім.
3. таңдаудың мүлдем болмауы:
1. 43,64% - қай мамандық қолайлы екенін білмеймін;
2. 42,41% - бірнеше мамандық қызықтырады;
3. 40,38% - таңдау ЕНТ бағалары мен нәтижелеріне байланысты болады.
Жаңа мамандықтар атласы
https://fmalm.nis.edu.kz/wp-content/themes/sy_edu-child/assets/imgs/atlas.pdf
https://www.enbek.kz/atlas/professions?department=4&trends=&skills=
Болашақ маманның кәсіби дағдылары.
1. Көптілділік және мультимәдениет.
2. Дағдылары салааралық коммуникация.
3. Клиентке бағдарлану.
4. Жобалар мен процестерді басқара білу.
5. Жоғары белгісіздік режимінде жұмыс істеу және тапсырма шарттарын тез өзгерту.
6. Көркем шығармашылық қабілеті, дамыған эстетикалық талғамның болуы.
7. Информациятық шешімдерді таба білу.
8. Ұжымдармен, топтармен және жеке адамдармен жұмыс істей білу.
9. Жүйелік ойлау.
0. Ұқыпты өндіріс.
11. Экономикалық ойлау.
Преподавателиге арналған топтық жұмыс.
Менің пәнімнің оқушының болашақ өміріндегі рөлі:
1. Кім менің оқушым?
2. Менің пәнім нені үйретеді? Мінсіз және нақты.
3. Мен оқушыларыма не үйреткім келеді?
4. Неліктен менің пәнімді оқу өте маңызды?
5. Менің оқушыларыма ең алдымен не қажет: білім? дағдылар? құзыреттілік?
6. Мен өзімнің оқушымды қалай қызықтыра аламын?
7. Қазіргі еңбек нарығы тұрғысынан менің тақырыбым қалай көрінеді?
Қорытынды:
Сабақтарда және сыныптан тыс жұмыстарда әр оқушының белсенді, әр түрлі болатын іс-әрекеттеріне назар аудару керек, жағымды моральдық таңдау жағдайларын жасау, диалог жүргізуге үйрету, тыңдау және түсіну.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Назым Әнесбекқызы сөз сөйледі.
Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының мақсаттары:
• Өз алдына нақты мақсаттар қоюға үйрету (өмірлік және кәсіби жоспар құру);
• Мамандық таңдауға қатысты шешім қабылдауға көмектесу;
• Мектептен өмірге өтуді жеңілдету.
Міндеттері:
• әлеуметтік-экономикалық жағдайларға бейімделуде өзін-өзі анықтайтын түлекке көмек көрсету (қоғамды өзгертудің әртүрлі нұсқаларын қарастыру);
• үнемі өзгеріп отыратын жағдайда өзін-өзі бағдарлау қабілетін қалыптастыру (кәсіби және өмірлік таңдауға дайындық);
• дербестік негізі ретінде моральдық-еріктік қасиеттерді қалыптастыру;
• құндылық-семантикалық тұлғаны қалыптастыру (өзіндік құндылықтар мен мағыналар жүйесін құру);
• оқушыларды кәсіби және кәсіби дағдарыс жағдайында лайықты мінез-құлыққа дайындау (дағдарысты жоспар ретінде іске асыру).
Кәсіптік бағдар-(лат. professio-кәсіп және фр. orientation-орнату).
• Қоғамның өскелең ұрпақтың кәсіби қалыптасуына деген қамқорлығы, табиғи таланттарды қолдау және дамыту, сондай-ақ адамға кәсіби өзін-өзі анықтауға және оның қажеттіліктері мен еңбек нарығындағы әлеуметтік-экономикалық жағдайдың мүмкіндіктерін ескере отырып, жұмыспен қамтудың оңтайлы түрін таңдауға көмектесетін арнайы шаралар кешенін жүргізу.
Кәсіптік бағдарлау әдістері:
• Тікелей ақпараттандыру – жеке, топтық, жаппай (дәріс, әңгіме);
• немесе жанама (бұқаралық ақпарат құралдары);
• психологиялық және медициналық кеңес беру;
• психологиялық, психофизиологиялық және медициналық диагностика;
• әр түрлі педагогикалық әдістер.
Білім беру мекемесіндегі кәсіптік бағдарлау жұмысы негізделеді:
• адамның білімі, жеке көзқарастарға, құндылықтар мен мағыналарға әсер ететін әлеуметтік және отбасылық факторлар;
• тестілеу нәтижелерін объективті бағалаудан кейін алынған ақпарат (қабілеттер мен бейімділіктерді тексеру нәтижелерін қоса алғанда);
• оқу үлгерімі немесе мектеп өмірінің басқа түрлеріндегі жетістіктері туралы білімді қалыптастыру;
• медициналық деректерді есепке алу (қарсы көрсеткіштер).
Оқушылардың кәсіптік бағдары-көпдеңгейлі жүйе.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы үш деңгейде ұйымдастырылуы керек:
Қызметтің мазмұны және ұйымдастырылуы
Кәсіби қызметтің негізгі бағыттары:
• Ағарту жұмыстары- оның басты мақсаты мұғалім мен ата-ананың мамандықтар туралы білімін кеңейту.
• Педагогикалық диагностика- оқушылар мен ата-аналардан туындайтын мәселелер мен сұрақтарды анықтау мақсатында жүргізіледі.
• Психодиагностика-оқушының жеке ерекшеліктерін зерттеу және олардың кәсіби мүмкіндіктерін бағалау мақсатында жүргізіледі.
• Коррекция жұмыстары- оның мақсаты мамандық таңдауда қателіктерден аулақ болуға, өз қабілеттері мен мүмкіндіктерін көрсетуге, оларды жүзеге асыру жолын анықтауға көмектесу.
Кәсіптік бағдарлау жүйесінің жалпы тұжырымдамасы қадамдық мақсаттарды іске асыруды қарастырады:
Бастауыш сынып оқушыларында (1-4-сыныптар) кәсіптік бағдар беру жұмысының белсенді құралдарының көмегімен: еңбекке адал көзқарасты, оның адам мен қоғам өміріндегі рөлін түсінуді, мамандық таңдауды орнатуды, еңбек қызметіне қызығушылықты дамытуды және кәсіптер әлемінің алуан түрлілігін қалыптастыру қажет.
Жасөспірімдер үшін (5-7 сыныптар) олардың өз қызығушылықтарын, қабілеттерін, мамандық таңдаумен байланысты қоғамдық құндылықтарын және қоғамдағы орнын білуі маңызды. Сонымен қатар, болашақ кәсіби қызмет жасөспірім үшін өз өмір салтын қалыптастыру тәсілі, өз мүмкіндіктерін іске асыру жолы және мақсатқа жету тәсілі ретінде әрекет етеді. Артықшылық негізінен жұмыстың топтық формаларына беріледі.
8-9 сынып оқушыларында халық шаруашылығы мамандықтары, кәсіби өсу және шеберлік перспективалары, мамандық таңдау ережелері туралы түсініктерін, сондай-ақ сайланатын мамандықтың талаптарына сәйкес өзінің жеке мүмкіндіктерін барабар бағалау білігін кеңейту қажет.
10-11 сынып оқушыларының мамандықты дұрыс таңдауға және одан әрі білім алу перспективаларын құруға дайындығын қалыптастыру қажет.
Кәсіби қызметті жоспарлауға қатысты ұғымдарды меңгеру арқылы қазіргі еңбек нарығы мен кәсіптерді талдау қабілетін дамыту (еңбек нарығы, кәсіби мансап, кәсіби маңызды қасиеттер, кәсіби құзыреттілік, кәсіби ұтқырлық және т.б.).
Міндеттері:
1. Педагогтердің кәсіби құзыреттілігін арттыру.
2. Білім беру мекемесінде кәсіби бағдар беру жұмысы туралы жүйелі түсінік қалыптастыру.
3. Преподавателидің өз пәні аясында өзіндік оқыту, дамыту және тәрбие функцияларын түсінуі.
4. Білім беру процесінің барлық қатысушыларын бітірушіні өзін-өзі жүзеге асыруға қабілетті құзыретті тұлға ретінде қалыптастыру міндетін іске асыруға қосу.
Кәсіптік бағдарлау жұмысының негізгі нәтижелі критерийлері мен тиімділік көрсеткіштеріне, ең алдымен, жатады:
• мамандық және оны алу жолдары туралы жеткілікті ақпарат;
• мамандықты дұрыс таңдау қажеттілігі.
Қорытынды:
• Мектепте нәтижелі кәсіптік бағдар беру жұмысы- бұл барлық педагогикалық ұжымның, ата-аналардың және оқушылардың өздерінің жүйелі тәсілі;
• 1-11 сынып аралығындағы оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысының мақсаттарын кезең-кезеңмен жүзеге асырудың үздіксіздігі мектеп түлегіне өзінің кәсіби таңдауына толық сенімділік береді.
Педагогикалық кеңестің шешімі:
1. Оқушылардың кәсіби бағдарлауы бойынша мектептің бірыңғай бағдарламасын әзірлеу. Жауапты: "№155 ЖББМ " КММ әкімшілігі.
2. Ата-аналармен жұмысты жандандыру. Жауапты: Сынып жетекшілері.
3.2021-2022 оқу жылына кәсіптік бағдар бойынша стенд рәсімдеу.
Жауапты: ДТЖО Баратова Т.Т., Әнесбекқызы Н.
4. Сәуір-май айларында 9,11 сыныптарда кәсіптік бағдар беру мәселелеріне арналған ашық сабақтар, сабақтар, сынып сағаттарын өткізу.
Жауапты: 9,11 сынып жетекшілері.
Төртінші сұрақ бойынша ӘОО МО, жетекшісі Г .Т. Махпированы «ҚР Білім беру аясындағы үштілділік» туралы тыңдадық.
"Қазақстан бүкіл әлемде халқы үш тілді пайдаланатын жоғары білімді ел ретінде танылуға тиіс. Олар: қазақ тілі — мемлекеттік тіл, Орыс тілі — ұлтаралық қатынас тілі және ағылшын тілі-жаһандық экономикаға ойдағыдай кірігу тілі».
Әлемдік білім беру кеңістігіне интеграциялау мақсатында Қазақстан Республикасы отандық білім берудің үздік дәстүрлері мен стандарттарын сақтауды ескере отырып, әлемдік білім беру практикасының стандарттарына бағдарлаудың стратегиялық бағытын таңдады. Әлемдік білім беру жүйесіне кірігу мақсатында кеңістік Қазақстан Республикасы отандық білім берудің үздік дәстүрлері мен стандарттарын сақтауды ескере отырып, әлемдік білім беру практикасының стандарттарына бағдарлаудың стратегиялық бағытын таңдады.
(Презентацияны қолданды)
Ағылшын тілі мұғалімдерінің панорамалық сабақтарын көрсетіп, сөз сөйлеуі. (Исламова М. М., Ақшабай А. К., Бимагамбетова Ф. Х., Марат А. М., Жүрсінбаева А. А.)
Шешім:
- оқушылардың жеке қабілеттерін, олардың бейімділігін дамыту,
білім алушылардың жадын, зейінін, ойлауын жетілдіру бойынша жұмыс арқылы жүзеге асырылатын қызығушылықтар (оның ішінде кәсіби қызығушылықтар).
- балаларды еңбекқорлыққа, табандылыққа, белсенділікке, санаға, ойлау мен іс-әрекеттің дербестігіне оларды шет тілдік қарым-қатынас қызметіне белсенді қосу арқылы тәрбиелеу.
Бесінші сұрақ бойынша директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары С. Т. Тапалова 2-11 сынып оқушыларының 3 тоқсандағы оқу үлгерімі туралы тыңдалды.
2019-2020 оқу жылының 3-тоқсанындағы үлгерім және білім сапасы бойынша ақпарат.
р/с № ЖББМ Барлық оқушы Оның ішінде:
1-4 сынып 5-9 сыныптар
Оқушылар саны Лучшийтер Екпінділер үлгермеушілер % сапасы % уүлгерімі Оқушылар саны Лучшийтер Екпінділер Үлгермеушілер % сапасы % улгерімі
1 155 1505 535 130 209 0 63,36 100,00 726 47 272 0 43,94 100,00
10-11 сыныптар Барлығы:
Лучшийтер екпінділер Үлгермеушілер % сапасы % үлгерімі Оқушылар саны Лучшийтер Екпінділер Үлгермеушілер % сапасы % үлгерімі
9 29 0 45,78 100,00 1344 186 510 0 51,8 100,0
№ мектеп Барлық оқушылар 1 сынып 2 сынып 3 сынып 4 сынып
Оқуш.саны Үзд. екпін Үлгерм. % сапа. % үлгер Оқуш. саны үздік екпінді Үлгерм. % сапасы. % үлгерм Оқуш. саны үздік екпін Үлгерм. % сапа % үлгер Оқуш саны үздік екпін Үлгерм. сапа
155 1505 0 202 51 84 66,8 100 162 43 63 65,4 100 62 100 57,3
10 сынып 11 сынып Аудан бойынша рейтинг
Оқуш.саны Үзд. екпінді үлгерм % сапасы % үлгерімі Оқуш. саны үздік екпінді Үлгерм. % сапасы % сапасы 1-11 сынып үздік екпінді Үлгерм. % сапасы % үлгер.
Шешім:
1. 3 тоқсанның қорытындысын назарға алу.
2. Пән мұғалімдеріне білім сапасын арттыру үшін оқушылар резервін пайдалану.
3. Сынып жетекшілеріне оқуға деген ынтаны арттыру мақсатында білім алушылармен және ата-аналармен түсіндіру, ағарту және алдын алу жұмыстарын жүргізу.
№ 155 ЖББМ директоры: Н.Б. Надырова
Хатшы: С.Т. Тапалова
Қатысқандар: 86 адам
Қатыспағандар: 0Өткізу форматы- онлайн (Zoom)
Педагогикалық кеңестің күн тәртібі:
1. Бүгінгі таңда мектептің кәсіби бағдар жұмысының қорытындысы.
2. 10 жылдан кейін ең көп сұранысқа ие болатын 10 мамандық.
3. 2021-2022 оқу жылына "№155 ЖББМ" КММ кәсіптік бағдар беру жұмысының ұсынылатын бағдарламасы.
4. ҚР-дағы білім беру жүйесі аясындағы үштілділік
5. 2020-2021 оқу жылының 3 тоқсанының қорытындысы.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Т. Т. Баратованың сөзі.
Қазақстан Республикасының "Еңбек туралы" Заңы жаңа редакцияда-Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 14.02.17 ж. № 8 ҚР халқына әлеуметтік кәсіптік бағдарлау жүргізу қағидалары туралы (26.08.2019 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен).
Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамытудың 2017 – 2021 жылдарға арналған "Еңбек"МЕМЛЕКЕТТІК БАҒДАРЛАМАСЫ.
Қазақстан Республикасының "Білім туралы" Заңы 28.10.2019 жылғы өзгерістер мен толықтырулармен № 398-V бабы 4-1 тармақшасымен оқушыларды бейіналды даярлау және білім алушылардың негізгі орта білім берудің жеке білім беру траекториясын таңдауын мақсатты педагогикалық қолдау туралы толықтырылды.
Сонымен қатар, № 487-IV бап бейінді оқыту, оқытуды саралау және даралау процесіне, білім алушылардың мүдделерін, бейімділігі мен қабілеттерін ескере отырып, білім беру процесін ұйымдастыруға баса назар аударылған.
"...біз оқушылардың қабілеттерін анықтау негізінде кәсіби бағдарлау саясатына көшуіміз керек. Бұл саясат орта білім берудің ұлттық стандартының негізі болуы керек".
Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың 2019 жылғы 2 сентябрьтегі Қазақстан халқына Жолдауы
• Елдің экономикалық және әлеуметтік дамуын тежеу;
• Мамандарды даярлау жүйесінің нақты еңбек нарығынан алшақтығы;
• Мемлекеттік білім беру тапсырысын тиімсіз бөлу;
• Дипломды жұмыссыздық және жастар арасындағы қылмыстың өсуі;
• Психологиялық денсаулықты төмендету және өзіне-өзі қол жұмсау фактілерін ұлғайту;
• Сыбайлас жемқорлықты дамыту үшін қолайлы жағдайлардың өсуі;
• Жоғары кәсіби мамандар санының азаюы.
9-сынып социологиялық сауалнамасының нәтижелері
Сұрақ: Сіздің білім алу жоспарыңыз:
1. 23,4% - ЖОО
2. 72,3% - ОАОО, оның ішінде
48,9% - Мамандық таңдау туралы шешім қабылдамады
3. 4,3% - не жұмыс, не оқу таңдамады.
4. 2,3% - курстар
11 сынып оқушылары арасындағы әлеуметтік сауалнама:
1. Түлектерден мамандық таңдауға арналған мақсатты нұсқаулар:
1. 73,45% - жай ғана тілек;
2. 24,25% - осы мамандыққа қабілеттіліктің болуы;
3. 19,03% - адамдарға өз еңбегімен пайда әкелуге деген ұмтылыс;
4. 15,92% - мамандықтың қоғамдағы беделі;
5. 15,38% - жалақының жоғары деңгейі.
2. Таңдалған мамандықтар туралы хабардарлық деңгейі:
1. 42,7% - мен қызметтің мазмұнын жақсы білемін;
2. 36,41% - осы мамандықтың адамдарымен танысу;
3. 36,24% - жалпы алғанда, мен қызметтің мазмұны туралы білемін;
4. 35,98% - қоғамдағы кәсіптің маңыздылығын түсіну;
5. 30,31% - жақсы жалақы туралы білім.
3. таңдаудың мүлдем болмауы:
1. 43,64% - қай мамандық қолайлы екенін білмеймін;
2. 42,41% - бірнеше мамандық қызықтырады;
3. 40,38% - таңдау ЕНТ бағалары мен нәтижелеріне байланысты болады.
Жаңа мамандықтар атласы
https://fmalm.nis.edu.kz/wp-content/themes/sy_edu-child/assets/imgs/atlas.pdf
https://www.enbek.kz/atlas/professions?department=4&trends=&skills=
Болашақ маманның кәсіби дағдылары.
1. Көптілділік және мультимәдениет.
2. Дағдылары салааралық коммуникация.
3. Клиентке бағдарлану.
4. Жобалар мен процестерді басқара білу.
5. Жоғары белгісіздік режимінде жұмыс істеу және тапсырма шарттарын тез өзгерту.
6. Көркем шығармашылық қабілеті, дамыған эстетикалық талғамның болуы.
7. Информациятық шешімдерді таба білу.
8. Ұжымдармен, топтармен және жеке адамдармен жұмыс істей білу.
9. Жүйелік ойлау.
0. Ұқыпты өндіріс.
11. Экономикалық ойлау.
Преподавателиге арналған топтық жұмыс.
Менің пәнімнің оқушының болашақ өміріндегі рөлі:
1. Кім менің оқушым?
2. Менің пәнім нені үйретеді? Мінсіз және нақты.
3. Мен оқушыларыма не үйреткім келеді?
4. Неліктен менің пәнімді оқу өте маңызды?
5. Менің оқушыларыма ең алдымен не қажет: білім? дағдылар? құзыреттілік?
6. Мен өзімнің оқушымды қалай қызықтыра аламын?
7. Қазіргі еңбек нарығы тұрғысынан менің тақырыбым қалай көрінеді?
Қорытынды:
Сабақтарда және сыныптан тыс жұмыстарда әр оқушының белсенді, әр түрлі болатын іс-әрекеттеріне назар аудару керек, жағымды моральдық таңдау жағдайларын жасау, диалог жүргізуге үйрету, тыңдау және түсіну.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Назым Әнесбекқызы сөз сөйледі.
Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының мақсаттары:
• Өз алдына нақты мақсаттар қоюға үйрету (өмірлік және кәсіби жоспар құру);
• Мамандық таңдауға қатысты шешім қабылдауға көмектесу;
• Мектептен өмірге өтуді жеңілдету.
Міндеттері:
• әлеуметтік-экономикалық жағдайларға бейімделуде өзін-өзі анықтайтын түлекке көмек көрсету (қоғамды өзгертудің әртүрлі нұсқаларын қарастыру);
• үнемі өзгеріп отыратын жағдайда өзін-өзі бағдарлау қабілетін қалыптастыру (кәсіби және өмірлік таңдауға дайындық);
• дербестік негізі ретінде моральдық-еріктік қасиеттерді қалыптастыру;
• құндылық-семантикалық тұлғаны қалыптастыру (өзіндік құндылықтар мен мағыналар жүйесін құру);
• оқушыларды кәсіби және кәсіби дағдарыс жағдайында лайықты мінез-құлыққа дайындау (дағдарысты жоспар ретінде іске асыру).
Кәсіптік бағдар-(лат. professio-кәсіп және фр. orientation-орнату).
• Қоғамның өскелең ұрпақтың кәсіби қалыптасуына деген қамқорлығы, табиғи таланттарды қолдау және дамыту, сондай-ақ адамға кәсіби өзін-өзі анықтауға және оның қажеттіліктері мен еңбек нарығындағы әлеуметтік-экономикалық жағдайдың мүмкіндіктерін ескере отырып, жұмыспен қамтудың оңтайлы түрін таңдауға көмектесетін арнайы шаралар кешенін жүргізу.
Кәсіптік бағдарлау әдістері:
• Тікелей ақпараттандыру – жеке, топтық, жаппай (дәріс, әңгіме);
• немесе жанама (бұқаралық ақпарат құралдары);
• психологиялық және медициналық кеңес беру;
• психологиялық, психофизиологиялық және медициналық диагностика;
• әр түрлі педагогикалық әдістер.
Білім беру мекемесіндегі кәсіптік бағдарлау жұмысы негізделеді:
• адамның білімі, жеке көзқарастарға, құндылықтар мен мағыналарға әсер ететін әлеуметтік және отбасылық факторлар;
• тестілеу нәтижелерін объективті бағалаудан кейін алынған ақпарат (қабілеттер мен бейімділіктерді тексеру нәтижелерін қоса алғанда);
• оқу үлгерімі немесе мектеп өмірінің басқа түрлеріндегі жетістіктері туралы білімді қалыптастыру;
• медициналық деректерді есепке алу (қарсы көрсеткіштер).
Оқушылардың кәсіптік бағдары-көпдеңгейлі жүйе.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы үш деңгейде ұйымдастырылуы керек:
Қызметтің мазмұны және ұйымдастырылуы
Кәсіби қызметтің негізгі бағыттары:
• Ағарту жұмыстары- оның басты мақсаты мұғалім мен ата-ананың мамандықтар туралы білімін кеңейту.
• Педагогикалық диагностика- оқушылар мен ата-аналардан туындайтын мәселелер мен сұрақтарды анықтау мақсатында жүргізіледі.
• Психодиагностика-оқушының жеке ерекшеліктерін зерттеу және олардың кәсіби мүмкіндіктерін бағалау мақсатында жүргізіледі.
• Коррекция жұмыстары- оның мақсаты мамандық таңдауда қателіктерден аулақ болуға, өз қабілеттері мен мүмкіндіктерін көрсетуге, оларды жүзеге асыру жолын анықтауға көмектесу.
Кәсіптік бағдарлау жүйесінің жалпы тұжырымдамасы қадамдық мақсаттарды іске асыруды қарастырады:
Бастауыш сынып оқушыларында (1-4-сыныптар) кәсіптік бағдар беру жұмысының белсенді құралдарының көмегімен: еңбекке адал көзқарасты, оның адам мен қоғам өміріндегі рөлін түсінуді, мамандық таңдауды орнатуды, еңбек қызметіне қызығушылықты дамытуды және кәсіптер әлемінің алуан түрлілігін қалыптастыру қажет.
Жасөспірімдер үшін (5-7 сыныптар) олардың өз қызығушылықтарын, қабілеттерін, мамандық таңдаумен байланысты қоғамдық құндылықтарын және қоғамдағы орнын білуі маңызды. Сонымен қатар, болашақ кәсіби қызмет жасөспірім үшін өз өмір салтын қалыптастыру тәсілі, өз мүмкіндіктерін іске асыру жолы және мақсатқа жету тәсілі ретінде әрекет етеді. Артықшылық негізінен жұмыстың топтық формаларына беріледі.
8-9 сынып оқушыларында халық шаруашылығы мамандықтары, кәсіби өсу және шеберлік перспективалары, мамандық таңдау ережелері туралы түсініктерін, сондай-ақ сайланатын мамандықтың талаптарына сәйкес өзінің жеке мүмкіндіктерін барабар бағалау білігін кеңейту қажет.
10-11 сынып оқушыларының мамандықты дұрыс таңдауға және одан әрі білім алу перспективаларын құруға дайындығын қалыптастыру қажет.
Кәсіби қызметті жоспарлауға қатысты ұғымдарды меңгеру арқылы қазіргі еңбек нарығы мен кәсіптерді талдау қабілетін дамыту (еңбек нарығы, кәсіби мансап, кәсіби маңызды қасиеттер, кәсіби құзыреттілік, кәсіби ұтқырлық және т.б.).
Міндеттері:
1. Педагогтердің кәсіби құзыреттілігін арттыру.
2. Білім беру мекемесінде кәсіби бағдар беру жұмысы туралы жүйелі түсінік қалыптастыру.
3. Преподавателидің өз пәні аясында өзіндік оқыту, дамыту және тәрбие функцияларын түсінуі.
4. Білім беру процесінің барлық қатысушыларын бітірушіні өзін-өзі жүзеге асыруға қабілетті құзыретті тұлға ретінде қалыптастыру міндетін іске асыруға қосу.
Кәсіптік бағдарлау жұмысының негізгі нәтижелі критерийлері мен тиімділік көрсеткіштеріне, ең алдымен, жатады:
• мамандық және оны алу жолдары туралы жеткілікті ақпарат;
• мамандықты дұрыс таңдау қажеттілігі.
Қорытынды:
• Мектепте нәтижелі кәсіптік бағдар беру жұмысы- бұл барлық педагогикалық ұжымның, ата-аналардың және оқушылардың өздерінің жүйелі тәсілі;
• 1-11 сынып аралығындағы оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысының мақсаттарын кезең-кезеңмен жүзеге асырудың үздіксіздігі мектеп түлегіне өзінің кәсіби таңдауына толық сенімділік береді.
Педагогикалық кеңестің шешімі:
1. Оқушылардың кәсіби бағдарлауы бойынша мектептің бірыңғай бағдарламасын әзірлеу. Жауапты: "№155 ЖББМ " КММ әкімшілігі.
2. Ата-аналармен жұмысты жандандыру. Жауапты: Сынып жетекшілері.
3.2021-2022 оқу жылына кәсіптік бағдар бойынша стенд рәсімдеу.
Жауапты: ДТЖО Баратова Т.Т., Әнесбекқызы Н.
4. Сәуір-май айларында 9,11 сыныптарда кәсіптік бағдар беру мәселелеріне арналған ашық сабақтар, сабақтар, сынып сағаттарын өткізу.
Жауапты: 9,11 сынып жетекшілері.
Төртінші сұрақ бойынша ӘОО МО, жетекшісі Г .Т. Махпированы «ҚР Білім беру аясындағы үштілділік» туралы тыңдадық.
"Қазақстан бүкіл әлемде халқы үш тілді пайдаланатын жоғары білімді ел ретінде танылуға тиіс. Олар: қазақ тілі — мемлекеттік тіл, Орыс тілі — ұлтаралық қатынас тілі және ағылшын тілі-жаһандық экономикаға ойдағыдай кірігу тілі».
Әлемдік білім беру кеңістігіне интеграциялау мақсатында Қазақстан Республикасы отандық білім берудің үздік дәстүрлері мен стандарттарын сақтауды ескере отырып, әлемдік білім беру практикасының стандарттарына бағдарлаудың стратегиялық бағытын таңдады. Әлемдік білім беру жүйесіне кірігу мақсатында кеңістік Қазақстан Республикасы отандық білім берудің үздік дәстүрлері мен стандарттарын сақтауды ескере отырып, әлемдік білім беру практикасының стандарттарына бағдарлаудың стратегиялық бағытын таңдады.
(Презентацияны қолданды)
Ағылшын тілі мұғалімдерінің панорамалық сабақтарын көрсетіп, сөз сөйлеуі. (Исламова М. М., Ақшабай А. К., Бимагамбетова Ф. Х., Марат А. М., Жүрсінбаева А. А.)
Шешім:
- оқушылардың жеке қабілеттерін, олардың бейімділігін дамыту,
білім алушылардың жадын, зейінін, ойлауын жетілдіру бойынша жұмыс арқылы жүзеге асырылатын қызығушылықтар (оның ішінде кәсіби қызығушылықтар).
- балаларды еңбекқорлыққа, табандылыққа, белсенділікке, санаға, ойлау мен іс-әрекеттің дербестігіне оларды шет тілдік қарым-қатынас қызметіне белсенді қосу арқылы тәрбиелеу.
Бесінші сұрақ бойынша директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары С. Т. Тапалова 2-11 сынып оқушыларының 3 тоқсандағы оқу үлгерімі туралы тыңдалды.
2019-2020 оқу жылының 3-тоқсанындағы үлгерім және білім сапасы бойынша ақпарат.
р/с № ЖББМ Барлық оқушы Оның ішінде:
1-4 сынып 5-9 сыныптар
Оқушылар саны Лучшийтер Екпінділер үлгермеушілер % сапасы % уүлгерімі Оқушылар саны Лучшийтер Екпінділер Үлгермеушілер % сапасы % улгерімі
1 155 1505 535 130 209 0 63,36 100,00 726 47 272 0 43,94 100,00
10-11 сыныптар Барлығы:
Лучшийтер екпінділер Үлгермеушілер % сапасы % үлгерімі Оқушылар саны Лучшийтер Екпінділер Үлгермеушілер % сапасы % үлгерімі
9 29 0 45,78 100,00 1344 186 510 0 51,8 100,0
№ мектеп Барлық оқушылар 1 сынып 2 сынып 3 сынып 4 сынып
Оқуш.саны Үзд. екпін Үлгерм. % сапа. % үлгер Оқуш. саны үздік екпінді Үлгерм. % сапасы. % үлгерм Оқуш. саны үздік екпін Үлгерм. % сапа % үлгер Оқуш саны үздік екпін Үлгерм. сапа
155 1505 0 202 51 84 66,8 100 162 43 63 65,4 100 62 100 57,3
10 сынып 11 сынып Аудан бойынша рейтинг
Оқуш.саны Үзд. екпінді үлгерм % сапасы % үлгерімі Оқуш. саны үздік екпінді Үлгерм. % сапасы % сапасы 1-11 сынып үздік екпінді Үлгерм. % сапасы % үлгер.
Шешім:
1. 3 тоқсанның қорытындысын назарға алу.
2. Пән мұғалімдеріне білім сапасын арттыру үшін оқушылар резервін пайдалану.
3. Сынып жетекшілеріне оқуға деген ынтаны арттыру мақсатында білім алушылармен және ата-аналармен түсіндіру, ағарту және алдын алу жұмыстарын жүргізу.
№ 155 ЖББМ директоры: Н.Б. Надырова
Хатшы: С.Т. Тапалова