15
қараша
2021
№ 1 кіші педагогикалық кеңес отырысының хаттамасы
« № 155 ЖББМ» КММ
2021 жылғы 23 қазандағы
№ 1 кіші педагогикалық кеңес отырысының хаттамасы
Отырыстың күн тәртібінде:
1. 5-сынып оқушыларының бейімделуі .
2. 10 сынып оқушыларының бейімделуі.
Қатысқандар: 4,9 сыныптарды бітіртіп шығарған мұғалімдер және 4-5, 9-10 сыныптарды бітіртіп шығартқан пән мұғалімдері.
Отырыс барысында:
Мектеп директоры Н. Б. Надырова кіріспе сөз сөйледі.
Оқушылардың бастауыш мектептен негізгі мектепке ауысуы дағдарыс кезеңі болып саналады. Мұғалімдер мен мектеп психологтарының ұзақ мерзімді бақылаулары оқушылардың үлгерімнің төмендеуімен, ең болмағанда уақытша байланысты екенін көрсетеді. Бастауыш мектептің белгілі бір бұйрықтарына үйренген оқушылардың жаңа қарқын мен өмір салтына бейімделу үшін уақыт қажет.
Көбінесе уақыт өте келе сыртқы өзгерістер балалар ағзасындағы физиологиялық өзгерістердің басталуымен сәйкес келеді. Мұның бәрі, ең алдымен, оқу үлгерімінің сапасына әсер етеді. Мысалы, бастауыш мектептің үздік оқушысы бесінші сыныпта төрт пен үштікті ала бастайды. Бастауыш сыныптарда үшпен оқыған бала бесінші сыныпқа ауысқанда төртке оқитын оқушыға айналады.
Жаңа ережелер мен талаптарға бейімделу кезеңі балада бір айдан бір жылға дейін созылуы мүмкін. Бейімделудің сәтті болуының өлшемі, ең алдымен, оқушылардың психологиялық және физикалық денсаулығының сақталу дәрежесі болып табылады.
Балалардың негізгі мектепке бейімделуін не қиындата алады? Біріншіден, бұл әр түрлі мұғалімдердің талаптарының сәйкес келмеуі. Оқушы алғаш рет көп талаптардың жағдайында болады, егер ол осы талаптарды ескеруді, оларды байланыстыруды, байланысты қиындықтарды жеңуді үйренсе, онда ол ересек өмірге қажетті дағдыларды игереді.
"Бейімделу" термині адамның сыртқы әлеммен өзара әрекеттесу процестерін бұзуды білдіреді. "Мектептегі бейімделу" ұғымы тар және кіші жасөспірімнің оқу кеңістігінде өз орнын таба алмауы мен мүмкін еместігін білдіреді, сондықтан ол өзінің жеке басын, әлеуеті мен өзін-өзі жүзеге асыру мүмкіндіктерін сақтай және дамыта алады.
Мектептегі дезадаптация критерийлері:
• созылмалы үлгермеушілік, екінші жылға қалу сияқты формальды белгілерді және жалпы білім беру білімдері мен дағдыларының жеткіліксіздігі түріндегі сапалық белгілерді қоса алғанда, бағдарламалар бойынша оқытудағы сәтсіздіктер;
• оқытуға, мұғалімдерге, оқуға байланысты өмірлік перспективаға эмоционалды-жеке көзқарастың бұзылуы: пассивті-бейқам, теріс-наразылық, демонстрациялық-немқұрайдылық және баланың мектепке және оқуға белсенді түрде көрсететін басқа да маңызды қатынастары;
• қайталанатын, түзетілмейтін мінез-құлық бұзылыстары (бас тарту реакциялары; сыныптастарына, мұғалімдеріне белсенді түрде қарсы тұра отырып, тұрақты пәнге қарсы мінез-құлық; мектеп өмірінің ережелерін демонстрациялық елемеу, мектептегі "вандализм").
Бүгін біздің бесінші сынып оқушыларын бейімдеудің алғашқы қорытындыларын шығару қажет. Біздің кеңейтілген педагогикалық кеңес барысында біз келесі міндеттерді шешуге тиіспіз:
• бейімделу кезеңінде бесінші сынып оқушыларында пайда болған негізгі проблемаларды анықтау;
• 5,10-сынып оқушыларымен әрі қарай жұмыс істеу бағыттарын анықтау.
Ол үшін біздің педагогикалық кеңесте қатысып отырғандар:
мектеп әкімшілігі атынан: мектеп директоры, директордың ОТЖ жөніндегі орынбасары, 5,10-сыныптардың сынып жетекшілері, 5,10-сыныпта жұмыс істейтін пән мұғалімдері.
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары С. Т. Тапалованы тыңдадық.
ТЖ жоспарына сәйкес 5, 10-сыныптарда ата-аналар жиналыстары өткізілді, онда ата-аналар білім алушылардың қабілеттерінің бағытын диагностикалау нәтижелерімен және ата-аналардың білім беру қызметтеріне сұраныстарымен танысты.
Бесінші және 10 сыныптарға көшу - бұл оқушылар үшін де, педагогтар үшін де сынақ. Сынып жетекшісі бастауыш мектеп мұғалімінің оқушыларды орта буында оқытуға жақсы дайындағанын дәлелдеу мақсатында балаларды қысқа мерзімде тануы керек.
Педкеңестің мақсаты:
• Бастауыш мектептен орта буынға және орта буыннан жоғары буынға ауысу кезінде оқушылардың білім сапасына әсер ететін сабақтастық проблемаларын анықтау;
• Осы мәселелерді шешудің тиімді жолдарын табу.
Мектептің жұмыс жоспарына сәйкес әкімшілікпен бақылау жүргізілді, оның мақсаты 4-5, 9-10 сынып оқушыларын оқыту мен тәрбиелеудегі сабақтастық жағдайын бағалау. Ақпарат жинау үшін:
• Оқу туралы хабардарлығын тексеру;
• Математика және орыс тілінен тест жұмыстары;
• Нәтижелерді өткен жылдың қорытындыларымен салыстырмалы талдау жүргізілді;
• Сабақта және сабақтан тыс уақытта оқушылардың мінез-құлқын бақылау;
• Мазасыздық деңгейін анықтау;
• 5, 10 – сынып оқушыларының жұмыс дәптерлерінің жүргізілуін бақылау.
2020-2021 оқу жылында 6 төртінші сынып шығарылды. 4 және 9 сыныптардың бұрынғы сынып жетекшілерінің сипаттамалары оқылды.
2021-2022 оқу жылының 5-сынып жетекшілері сөз сөйледі.
Укина К.Б.- 5Ә сыныбы
Оқу жылының басында 5 «Ә» сыныбында 23 адам оқыды. Оның ішінде 14 ұл, 9 қыз бала. Бес оқушы онлайн форматта оқуға өтініш жазды. Толық отбасынан шыққан балалар саны 23 адамды, толық емес отбасынан 1 адамды құрайды. Сыныпта әр түрлі ұлттардың балалары оқиды: 19-қазақ, 2-ұйғыр, 1-түрік, 2-өзбек. Сыныпқа қазан айының ортасында тағы бір оқушы келді. Тоқсанның соңында сыныпта -24 оқушы. Сынып медициналық тексеруден өтті. Жалпы, балалардың денсаулығы қалыпты. Бастауыштан орта буынға ауысу дәстүрлі түрде мектептегі ең педагогикалық қиын мәселелердің бірі болып саналады, ал бесінші сыныптағы бейімделу кезеңі мектептегі ең қиын кезеңдердің бірі болып саналады. Бұл оқушының психикасына жүктеменің артуымен байланысты, өйткені 5-сыныпта оқу жағдайында күрт өзгеріс болады. Төртінші сыныпта 29 оқушы болды. Балалар үлгерімі - 100%, сапа - 61% көрсетті. 2021-2022 оқу жылының І тоқсанының қорытындысы бойынша: үздіктер - 3, екпінділер - 9: сыныптың үлгерімі 100%, ал білім сапасы – 50% құрады. Ұжымда негізінен достық атмосфера орнаған: оқушылар дос, бір-біріне қолдау көрсетуге және көмектесуге тырысады, әсіресе кабинеттерді тазалаған кезде балалар арасындағы қарым-қатынас жақсы. Бесінші сыныпта баланы оқытудың жаңа жүйесі күтеді: сынып жетекшісі және әртүрлі кабинеттерде жаңа пәндерді оқытатын пән мұғалімдері. Бейімделу кезеңіндегі сынып жетекшісінің негізгі міндеті - сыныпта әр оқушыға психологиялық жайлылық пен қолдау атмосферасын құру. Бұл мәселені шешу үшін келесі қадамдар жасалды: -бастауыш сынып мұғалімімен жалпы сынып ұжымымен, атап айтқанда жеке оқушы туралы сөйлестім. -балалардың қызығушылықтары, олардың үлгерімі, сыныптан тыс жұмыстар, үйірме хоббиі туралы білдім. -кейбір оқушылармен оқу қабілеттері, денсаулығы, жұмыстағы қиындықтар туралы толық ақпарат алдым. Сыныппен жұмыс жасауда тәуелсіздікті, жауапкершілікті дамытуға басты назар аударылды. Сынып сағаты өткізілді, онда оқуға деген байыпты көзқарас, үй тапсырмасын уақтылы орындау, адал ниет мәселелері талқыланды. Сабаққа қатысу, үй тапсырмасын орындау кезінде қосымша кеңестер туралы әңгімелестік, сонымен қатар жоспарға сәйкес тақырыптық сынып сағаттарын өткіздім. Кейбір пәндер бойынша оқушылардың бағасы төмендеді (орыс тілі, қазақ тілі, математика, тарих). Менің ойымша, бұл сабақта жұмыс қарқынының жоғарылауымен, сабақта да, сыныпта да көлеммен, жаңа талаптармен байланысты. Оқуға деген қызығушылықты арттыру үшін мен сабақтарымда ойын сәттерін, бәсекелестік элементтерін және тапсырмадан бұрын қолдандым. Сынып мектептің қоғамдық өміріне белсенді қатысты. Белсенділер арасында сыныптың барлық қыздарын атап өткім келеді. Ата-аналар жиналысы өткізілді, онда ата-аналар 5-сыныпта оқытудың ерекшеліктері туралы мағұлмат алды. Екі ай бойы мектеп заңдары мен ережелеріне арналған сынып сағаттарын дайындап, өткіздім. - ЖҚЕ ережелеріне: «жол қозғалысы ережелерін біл және сақта», «өрт қауіпсіздігі ережелерін сақтау». Сондай-ақ, балалармен жақсы мінез-құлық, қоғамдық орындардағы мінез-құлық ережелері және үй тапсырмасын орындау. Мектеп формасы туралы жеке әңгімелер жүргізілді. Оқу сабақтары кезінде және одан тыс оқушыларды бақылау. Сыныпта оқушылар арасында достық пен достық атмосфера орнаған деп санаймын. Сондай-ақ, 5 «Ә» сынып оқушылары ұйымдасқан және еңбекқор, үлкендердің өтініштеріне ықыласпен жауап беретінін атап өткім келеді. Сабақты өткізіп жіберу, әрине, бар, бірақ олар дәлелді себептермен (анықтамалары бар).
Жаңа пәндер сабақтарында мұғалімдер достық атмосфера жасайды, оқушылардың белсенділігін арттыру проблемалық мәселелерден, дамытушылық сипаттағы тапсырмаларды енгізуден өтеді. Материалды ұсыну қарқыны оқушылардың осы жас санатына сәйкес келеді. Мұғалімдер үй тапсырмасын мөлшерлеу нормаларын сақтайды. Тапсырма қоңырауға дейін беріледі. Оқушылардың көпшілігі жұмысқа белсенді. Мектеп психологімен де өте көп жұмыс атқарылды. Жалпы, 5 «Ә» сынып оқушыларын орта деңгейдегі оқытудың жаңа формасына бейімдеу оқушылардың психологиялық және физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолайлы және оңтайлы болды.
Цвингер В.А.-5А сыныбы
В 5 «А» сыныбында 32 оқушы оқиды: 11 ұл бала және 21 қыз. Оқушылардың жасы- 10-11 .
Оқу жылының басында 4 жаңа оқушы келді.
Сыныптың оқу үлгерімі- 100%. Білім сапасы – 69 %.
І тоқсан қорытындысы бойынша -5 үздік оқушы, екпінді -17, үлгеруші оқушылар -10.
Сабақтарда оқушылар белсенді болуға тырысады, тәртіптері жоғары деңгейде. Үй тапсырмасы жүйелі түрде орындалады.
Оқушылардың киімі мектеп формасына сәйкес . Үзіліс кезінде оқушылардың тәртібі жақсы, шуламайды. Мектеп Жарғысын және үзілістерде өзін-өзі ұстау ережелерін түсіндіру бойынша жұмыстар жүргізіледі.
Бейімделу кезеңінде қойған негізгі міндет – сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушыға қолдау көрсету атмосферасын құру.
5-сынып оқушыларының бейімделу кезеңі олардың өміріндегі ішкі және сыртқы өзгерістердің пайда болуымен сипатталады.
Ішкі өзгерістер.
1. ересек болу сезімі -кіші жасөспірімнің басты тұлғалық ісі.
2. жетекші білім беру қызметін (кіші оқушыға тән) жетекші қарым-қатынас қызметіне біртіндеп ауыстыру.
Сыртқы өзгерістер.
1. жаңа мұғалімдер
2. жаңа режим
3. жаңа талаптар
4. жаңа ережелер
5. жоғары сынып оқушыларымен байланыс орнату қажеттілігі.
5-сынып оқушыларының қиындықтары.
1. Сабақта жұмыс қарқынының арту: тез жаза алмайтын балалардың үлгермеуі;
2. Сабақта да, үйде де жұмыс көлемінің өсуі;
3. Жұмысты рәсімдеуге қойылатын жаңа талаптар;
4. Қосымша ақпаратты ( әдебиетті) өз бетінше табу және онымен жұмыс істеу қажеттілігі.
5. Жаңа мұғалімдер.
Бейімделу кезеңінің мерзіміне әсер ететін факторлар.
1. Математикалық есептерді шешудің әлсіз дағдылары.
2. Мәтінді мазмұндауының нашар болуы.
3. Жазу каллиграфиясының нашарлығы.
4. Мұқиятсыздық және тыныш отыралмау.
5. Достардың жиі ауысуы.
6. Жалғыздық.
Жалпы, сынып өте тату, оқушылар арасындағы қарым-қатынас мейірімді, бұл сыныптың бейімделуі оңай болды.
Тыныш емес балалар бар: Айтахунов Р, Амражан А, Юсупов З, Амраева М, Иванова В, олар көбінесе сабақтарда тыныш отырмайды, сабақ және үзіліс кезінде ұлдар тәртіпті бұзады, параллель сынып оқушыларымен қақтығысуы мүмкін. Олармен жиі түсініктеме жұмыстарын өткізіп отыру керек. Бұл жайлы мен үнемі оқушылармен және олардың ата-аналарымен сөйлесемін. Тыныш отырмау салдарынан аталған балалардың басқа оқушыларға қарағанда тапсырма орындауы баяу: Математика сабағында есептер шығаруға үлгермейді.. Орыс тілі сабағында жазу каллиграфиясы нашар және ұқыпсыз жазады. Әдебиет сабағында-мәтіндерді оқуы баяу, мәтіндерді мазмұндауда қиналады, сонымен қатар мәтінді оқу кезінде сөздерді қалдырып кетеді. Аталған оқушылар ерекше назар аударуды және оларға деген жеке көзқарасты қажет етеді. Оқушылардың біліміндегі олқылықтарды жою үшін қосымша сабақтар өткізіп, сараланған тапсырмалар беру қажет.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
1. "Отбасындағы еңбек тәрбиесі-отбасылық тәрбиенің маңызды құрамдас бөлігі" тақырыбында ата-аналар жиналысы.
2. Оқу сабақтары кезінде және оқудан тыс кезінде оқушыларды бақылау
3. Балалардың жеке ерекшеліктерін, психологиялық үйлесімділігін, денсаулығын және ата-аналарының тілектерін ескере отырып, сыныпта сауатты отырғызу.
4. Оқушыларды 5-сыныпта оқытудың келесі компоненттерімен таныстыру:" пәндер"," пән мұғалімдері"," сабақ","үзіліс". "асхана", "мінез-құлық ережелері".
5. Балалардың өмір сүру жағдайларымен, отбасындағы қарым-қатынастармен, баланың денсаулығымен танысу.
6. Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық.
Әр айдың соңында сынып оқушыларымен бірге өткен айдың туған күнін құттықтаймыз. Сонымен қатар сынып оқушылары іс-шараларды дайындауға және өткізуге қатысты, мектеп пен сыныптың кейбір ұжымдық-шығармашылық істеріне белсенді қатысып, сол үшін ең белсенділеріне грамоталар берілді.
5 "А" сыныбы бейімделу кезеңін сәтті өтті деп санаймын.
Шагманова С.А.- 5Б сыныбы
Оқу жылының басында 5 «Б» сыныбында 32 оқушы оқыды. 17 қыз және 15 ұл.
Бастауыштан орта буынға ауысу дәстүрлі түрде мектептегі ең педагогикалық күрделі мәселелердің бірі болып саналады, ал бесінші сыныптағы бейімделу кезеңі мектептегі ең қиын кезеңдердің бірі болып саналады. Бұл оқушының психикасына жүктеменің артуымен байланысты, өйткені бесінші сыныпта оқу жағдайында күрт өзгеріс болады.
Төртініші сыныпта оқу үлгерімі 100% , білім сапасы – 64,5% көрсетті. 2021-2022 оқу жылының І- тоқсан қорытындысы бойынша үздік оқушы – 2, екпінді – 6, бір «3» - 7 оқушы. Оқу үлгерімі 100%, ал білім сапасы – 25%.
В коллективе в основном царит дружелюбная атмосфера: учащиеся дружат,
стараются поддерживать и помогать друг другу, особенно при уборке кабинета .
отношение между детьми хорошее. В пятом классе ребенка ждет новая
система обучения: классный руководитель и учителя-предметники, преподающие
новые дисциплины в разных кабинетах. Ситуация новизны всегда является для
человека в той или иной степени тревожной. Такое состояние часто
сопровождается внутренней напряженностью, иногда затрудняющей принятие
как интеллектуальных, так личностных решений.
В коллективе в основном царит дружелюбная атмосфера: учащиеся дружат,
стараются поддерживать и помогать друг другу, особенно при уборке кабинета .
отношение между детьми хорошее. В пятом классе ребенка ждет новая
система обучения: классный руководитель и учителя-предметники, преподающие
новые дисциплины в разных кабинетах. Ситуация новизны всегда является для
человека в той или иной степени тревожной. Такое состояние часто
сопровождается внутренней напряженностью, иногда затрудняющей принятие
как интеллектуальных, так личностных решений.
Сыныпта достық атмосферасы жақсы, балалар бір-біріне қолдау көрсетіп, көмектесуге тырысады. Бесінші сыныпта оқушыны оқытудың жаңа жүйесі: жаңа сынып жетекшісі және пән мұғалімдері, жаңа пәндер, жаңа талаптар. Әр адам үшін жаңалық жағдайы әрдайым алаңдаушылық тудырады. Бұл жағдай ішкі шиеленіспен бірге жүреді, кейде зияткерлік және жеке шешімдер қабылдауды қиындатады.
Бейімделу кезеңіндегі сынып жетекшісінің негізгі міндеті- сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушының қолдау атмосферасын қалыптастыру. Бұл мәселені шешу үшін келесі қадамдар жасалды:
Сынып жетекшісінің жалпы сынып, жеке оқушылар туралы әңгімесі. Оқу қабілеттері, денсаулығы, жекелеген оқушылармен жұмыс істеу қиындықтары туралы толық ақпарат алдық.
Сыныппен жұмыс жүргізгенде негізгі назар бастамашылық пен жауапкершілікке бөлінді.
Сынып сағатында оқуға деген байыпты көзқарас, үй тапсырмасын уақтылы орындау, сабаққа адал қарау, сабаққа қатысу, сондай-ақ тақырыптық сынып сағаттары талқыланады.
Кейбір пәндер бойынша оқушылардың бағалары төмендеді (орыс тілі мен әдебиеті, қазақ тілі, ағылшын тілі, математика). Бұл сабақта жұмыс қарқынының өсуіне, жаңа талаптарға байланысты,- деп ойлаймын.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
- Оқушыларды оқу сабақтары кезінде және одан тыс бақылау.
- Балаларды олардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып отырғызу.
- Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық.
Менің ойымша, сынып оқушылары арасында достық атмосфера жақсы.
Сабақтан дәлелді себептермен қалады (анықтамалар бар).
Оқушылардың көпшілігі сабақта белсенді жұмыс істейді, жауапкершіліктері мол. Бірақ оқуы қиын оқушылар бар. Машенский Илья, Османова София, Абдраупов Рамиль- бұл оқушыларға
назар аудару керек.
Жалпы 5 "Б" сынып оқушыларының орта буында оқытудың жаңа формасына бейімделуі оқушылардың психологиялық және физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолайлы және оңтайлы болды.
Даутова А.А.-5В сыныбы
Сынып жетекшісі: Даутова Арзигуль Алымжановна
Сыныпта 29 оқушы
13 қыз, 16 ұл.
Сыныпта 1- тоқсанның аяғында.
Үздіктер
1. Бекбузаров А
2. Елегенова Е.
3. Дикова М.
4. Гафуров А.
5. Рахимова А.
Екпінділер:
1.Аманжолов Д.
2. Гафуров А.
3.Паттарова С.
Келесі оқушыларды ерекше назарда ұстау керек.
1 Абдулгунуров А- сабақтан жиі қалады.
2. Журавлев А- сабақта ештеңе орындамайды, сабаққа дайындықсыз келеді.
3. Дикова М- эмоционалды, (тапсырманы орындай алмаса немесе орындап үлгермесе жылайды).
4. Даутов И.- ата-анасы ажырасқан, әкесімен тұрады (сабақтан жиі сұранады).
Сыныпта оқушылардың достық қарым-қатынас жақсы. Сыныпта агрессивті , үлгермеуші, тәртіп бұзушы оқушылар жоқ.
Бейімделу жағдайы көптеген бесінші сынып оқушыларында мектепте де, жеке адамда да, көбінесе қорқыныштың пайда болуына себеп болады. Мысалы, осы жаста өзін-өзі көрсету қорқынышынан гөрі күшті болатын басқа адамдардың үміттеріне сәйкес келмеу қорқынышы күшейе түседі.
( Елегенова Елдана, Дикова Милена, Рахимова Амина и Журавлев Алексей).
Мұғалімдермен қарым-қатынаста қиындықтар мен қорқыныштар бесінші сынып оқушыларының үштен біріне дейін кездеседі. Өз кезегінде, ата-аналар балаларды "бағалау" үшін жұмыс істеуге мәжбүр ете отырып, балалардың өз қабілеттеріне деген сенімсіздігімен, теріс бағалар немесе олардың үміттері туралы алаңдаушылықпен байланысты мектеп қорқыныштарын көбірек қоздырады. Бұл "бесінші сынып оқушыларының" мектеп өміріне бейімделу кезеңінде ерекше проблема туғызады, баланың мектеп ұсынған барлық талаптарды жақсы орындауға, өзін жақсы көрсетуге деген ұмтылысы оны жоғары белсенділік танытуға итермелейді.
Танатарова А.М. – 5Г сынып
5 «Г» сыныпта 26 оқушы: 13 ұл және 13 қыз. Оқушылардың жасы -10-11-де. Оқу жылының басында екі жаңа оқушы келді. Сыныптың үлгерімі 100%, білім сапасы – 42 %.
І – тоқсанның қорытындысы бойынша -2 үздік, екпінділер -9, 15- үлгеруші.
Сабақтарда оқушылар белсенді болуға тырысады. Үй тапсырмасы орындайды, орындалмауы анықталған жоқ. Үзілісте оқушылар шулайды: тәртіпсіздік жасап, дәлізде жүгіреді. Бірнеше рет ескертулер жасалды. Мектеп Жарғысын және үзілістерде өзін-өзі ұстау ережелерін түсіндіру бойынша жұмыстар жүргізіледі.
Бейімделу кезеңінде қойған негізгі міндет – сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушыға қолдау көрсету атмосферасын құру.
Адаптация 5-классников в среднем звене
5-сынып оқушыларының бейімделу кезеңі олардың өміріндегі ішкі және сыртқы өзгерістердің пайда болуымен сипатталады.
Ішкі өзгерістер.
1. ересек болу сезімі -кіші жасөспірімнің басты тұлғалық ісі.
2. жетекші білім беру қызметін (кіші оқушыға тән) жетекші қарым-қатынас қызметіне біртіндеп ауыстыру.
Сыртқы өзгерістер.
1. жаңа мұғалімдер
2. жаңа режим
3. жаңа талаптар
4. жаңа ережелер
5. жоғары сынып оқушыларымен байланыс орнату қажеттілігі.
Жалпы сынып тату, оқушылар арасындағы қарым-қатынас мейірімді, бірақ бұл сыныпта бейімделу қиын болды.
Бір орында тыныш отыра алмайтын оқушылар бар: Исаев Имран, Сулайманов Фахир, Абдрахманов Михрат, сыныпта тәртіпті жиі бұзады, сабақтарда және үзілістерде өзін нашар ұстайды, қыздарды ренжітеді. Олармен жиі түсініктеме жұмытарын жүргізу керек. Оқушылармен және олардың ата-аналарымен жиі сөйлесемін. Тыныш отыра алмаудың салдарынан аталған балалар сабақ барысында басқа оқушыларға ілесе алмайды: Математика сабағында есептер шешуге үлгермейді. Орыс тілі сабағында жазу каллиграфиясы нашар және ұқыпсыз жазады: Сулайманов Фахир, Абдрахманов Михрат, Исаев Имран, Хашимджанов Ансар, Махмудов Амир, Алиев Рамис. Әдебиет сабағында – оқу жылдамдығы нашар, мазмұндауда қиналады және мәтін оқу барысында сөздерді қалдырып кетеді.
Аталған оқушылар ерекше назар аударуды және жеке көзқарасты қажет етеді. Оқушылардың біліміндегі олқылықтарды жою үшін қосымша сабақтар мен сараланған тапсырмалар жүргізу қажет.
Бейімделу кезеңіндегі сынып жетекшісінің негізгі міндеті-сыныпта әр оқушыға жайлылық пен қолдау атмосферасын құру.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
1. "Отбасындағы еңбек тәрбиесі-отбасылық тәрбиенің маңызды құрамдас бөлігі" атты ата-аналар жиналысы.
2. Оқу сабақтары кезінде және одан тыс оқушыларды бақылау
3. Балалардың жеке ерекшеліктерін, психологиялық үйлесімділігін, денсаулығын және ата-аналарының тілектерін ескере отырып, сыныпта сауатты отыру.
4. Балалардың өмір сүру жағдайларымен, отбасындағы қарым-қатынастармен, баланың денсаулығымен танысу.
5. Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық.
Өз сабақтарымда келесіге назар аудардым:
1. . Мүмкіндігінше әр оқушыдан сабақ кезінде кемінде 3-5 рет сұрау, яғни кері байланысты жүзеге асыру және білімді уақтылы түзету.
2. Бағалауды жеке жауап үшін емес, бірнеше (сабақтың әртүрлі кезеңдерінде)қою.
3. Баланы үйретіп қана қоймай, өз пәні арқылы ойлау қабілетін дамытуға тырысу.
4. Білімді байыту және оқушылардың ой- өрісін кеңейту үшін тапсырмаларды байланысты оқу пәндерімен біріктіруге тырысу.
Мусабекова А.А.- 5Д сынып
5 " Д " сыныбында 24 оқушы оқиды: 16 ұл және 8 қыз. Оқушылардың жасы 10-11 жас. Жыл басында екі жаңа оқушы келді.
Сыныптағы үлгерім 100%. білім сапасы-45%.
Сабақтарда оқушылар белсенді болуға ынталанады. Үй тапсырмаларын орындайды. Үй жұмысын орындамау болған жоқ.
Үзілісте оқушылар шулайды: тәртіпсіздік жасап, дәлізде жүгіреді. Бірнеше рет ескертулер жасалды. Мектеп Жарғысын және үзілістерде өзін-өзі ұстау ережелерін түсіндіру бойынша жұмыстар жүргізіледі.
Бейімделу кезеңінде қойған негізгі міндет – сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушыға қолдау көрсету атмосферасын құру.
.
Ішкі өзгерістер.
. ересек болу сезімі -кіші жасөспірімнің басты тұлғалық ісі.
. жетекші білім беру қызметін (кіші оқушыға тән) жетекші қарым-қатынас қызметіне біртіндеп ауыстыру.
5-сынып оқушыларының қиындықтары.
1. Сабақта жұмыс қарқынының арту: тез жаза алмайтын балалардың үлгермеуі;
2. Сабақта да, үйде де жұмыс көлемінің өсуі;
3. Жұмысты рәсімдеуге қойылатын жаңа талаптар;
4. Қосымша ақпаратты ( әдебиетті) өз бетінше табу және онымен жұмыс істеу қажеттілігі.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
"Отбасындағы еңбек тәрбиесі-отбасылық тәрбиенің маңызды құрамдас бөлігі" тақырыбында ата-аналар жиналысы
Оқу сабақтары кезінде және одан тыс оқушыларды бақылау.
Балалардың жеке ерекшеліктерін, психологиялық үйлесімділігін, денсаулығын және ата-аналарының тілектерін ескере отырып, сыныпта сауатты отыру.
Балалардың өмір сүру жағдайымен, отбасындағы қарым-қатынастармен, баланың денсаулығымен танысу.
Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық орнату.
Махпирова Г.Т.- 10А класс
Сынып осы жылдың 1 қыркүйегінде құрылды.
Сыныпта 24 оқушы, 9 қыз және 15 ұл
2 оқушы басқа қаладан келді: Рысбаева А,Аникеев Г, Амаров Д. басқа ауданнан келді.
9Ә сыныбынан Илахунова Р. ауысып келді.
9Б сыныбынан 7 оқушы келді.
9 В (негізгі құрамы ) – 13 оқушы
Сыныпта үздіктер жоқ, екпінді -7, үлгерімі -100%, білім сапасы -34%
Оқу жылының басында " Біз біргеміз- және бұл керемет!» атты сынып сағаты өткізілді.
Мақсаты: Сыныпта жағымды достық қарым-қатынас пен оқуға деген жауапкершілікті қалыптастыруға ықпал ету.
Міндеттер:
жаңа оқу жылына бейімделу;
ұжымдағы әркімнің маңыздылығын түсіну;
екі сынып ұжымдарының бірігуіне ықпал ету.
30 қазанда "10 сынып оқушыларының бейімделуі" тақырыбында ата-аналар жиналысы өтті, онда оқуда, құрдастарымен және ата-аналармен қарым-қатынаста белгілі бір қиындықтардың туындау ықтималдығы туралы мәселе талқыланды.
Бейімделуді зерттеу нәтижелері көрсеткендей,оқушылар мектеп білімінің жаңа деңгейіне сәтті бейімделді, дегенмен кейбір проблемалар да бар. Мысалы: шаршау әсері, оқушылардың көпшілігі мектепте ыңғайлы екенін атап өтті.
Кожагельдиева М.А.- 10Б сынып
Сынып осы жылдың 1 қыркүйегінде құрылды.
Сыныпта 25 оқушы, 12 қыз және 13 ұл
Сеитова Рабиям Өзбекстан елінен келді.
9Ә сыныбынан Мухитдинова Салима ауысып келді.
9Б сыныбынан 7 оқушы келді.
9 А (негізгі құрамы ) – 16 оқушы
Сыныпта үздіктер жоқ, екпінді -7, үлгерімі -100%, білім сапасы -34%
Оқу жылының басында " Біз біргеміз- бұл керемет!» атты сынып сағаты өткізілді.
Мақсаты: Сыныпта жағымды достық қарым-қатынас пен оқуға деген жауапкершілікті қалыптастыруға ықпал ету.
Міндеттер:
жаңа оқу жылына бейімделу;
ұжымдағы әркімнің маңыздылығын түсіну;
екі сынып ұжымдарының бірігуіне ықпал ету.
І тоқсан бойы ОНЛАЙН форматта оқығандар:
1.Аршидинов А 4. Иминов А
2.Асанов Д 5. Исаев И
3Халикова Ш 6. Авазбаева С. және 7. Нурмагамбетова А.( по сос зд)
Қалғандары ОФЛАЙН форматта оқыды.
Ұжымдағы балалар тату, сыныптық ұжымдағы психологиялық ахуал жақсы деңгейде.
"10 сынып оқушыларының бейімделуі" тақырыбында ата-аналар жиналысы өтті, онда оқуда, құрдастарымен және ата-аналармен қарым-қатынаста белгілі бір қиындықтардың туындау ықтималдығы туралы мәселе талқыланды.
Әр сынып бойынша толық ақпарат берген пән мұғалімдерін тыңдадық.
Педагогикалық кеңестің шешімі:
• Пән мұғалімдеріне артық жүктемелердің алдын алу мақсатында:
• Жаңа оқу материалын беруді реттеу, үй тапсырмаларының нормаларын сақтау, сабақтың барлық кезеңдерінде тапсырмаларды саралау, дене шынықтыру минуттарын үнемі өткізу.
• Сабақта жұмыстың формалары мен әдістерін әртараптандыру, зерттелген материалды қайталаудың және білім кемшіліктерін толтырудың ұтымды әдістерін қолдану, жүйеде оқушылардың психологиялық-жас және жеке ерекшеліктерін ескеру.
• 5,10 сынып жетекшілеріне ата-аналармен әңгімелесу: оқуға бейімделу және ата-аналарға "ата-аналарға кеңестер "қолдануды ұсыну.
• 5,10 сынып пән мұғалімдерінің сабақтарына қатысу
Педагогикалық кеңестің төрағасы: Н.Б. Надырова
Хатшысы: С.Т. Тапалова
2021 жылғы 23 қазандағы
№ 1 кіші педагогикалық кеңес отырысының хаттамасы
Отырыстың күн тәртібінде:
1. 5-сынып оқушыларының бейімделуі .
2. 10 сынып оқушыларының бейімделуі.
Қатысқандар: 4,9 сыныптарды бітіртіп шығарған мұғалімдер және 4-5, 9-10 сыныптарды бітіртіп шығартқан пән мұғалімдері.
Отырыс барысында:
Мектеп директоры Н. Б. Надырова кіріспе сөз сөйледі.
Оқушылардың бастауыш мектептен негізгі мектепке ауысуы дағдарыс кезеңі болып саналады. Мұғалімдер мен мектеп психологтарының ұзақ мерзімді бақылаулары оқушылардың үлгерімнің төмендеуімен, ең болмағанда уақытша байланысты екенін көрсетеді. Бастауыш мектептің белгілі бір бұйрықтарына үйренген оқушылардың жаңа қарқын мен өмір салтына бейімделу үшін уақыт қажет.
Көбінесе уақыт өте келе сыртқы өзгерістер балалар ағзасындағы физиологиялық өзгерістердің басталуымен сәйкес келеді. Мұның бәрі, ең алдымен, оқу үлгерімінің сапасына әсер етеді. Мысалы, бастауыш мектептің үздік оқушысы бесінші сыныпта төрт пен үштікті ала бастайды. Бастауыш сыныптарда үшпен оқыған бала бесінші сыныпқа ауысқанда төртке оқитын оқушыға айналады.
Жаңа ережелер мен талаптарға бейімделу кезеңі балада бір айдан бір жылға дейін созылуы мүмкін. Бейімделудің сәтті болуының өлшемі, ең алдымен, оқушылардың психологиялық және физикалық денсаулығының сақталу дәрежесі болып табылады.
Балалардың негізгі мектепке бейімделуін не қиындата алады? Біріншіден, бұл әр түрлі мұғалімдердің талаптарының сәйкес келмеуі. Оқушы алғаш рет көп талаптардың жағдайында болады, егер ол осы талаптарды ескеруді, оларды байланыстыруды, байланысты қиындықтарды жеңуді үйренсе, онда ол ересек өмірге қажетті дағдыларды игереді.
"Бейімделу" термині адамның сыртқы әлеммен өзара әрекеттесу процестерін бұзуды білдіреді. "Мектептегі бейімделу" ұғымы тар және кіші жасөспірімнің оқу кеңістігінде өз орнын таба алмауы мен мүмкін еместігін білдіреді, сондықтан ол өзінің жеке басын, әлеуеті мен өзін-өзі жүзеге асыру мүмкіндіктерін сақтай және дамыта алады.
Мектептегі дезадаптация критерийлері:
• созылмалы үлгермеушілік, екінші жылға қалу сияқты формальды белгілерді және жалпы білім беру білімдері мен дағдыларының жеткіліксіздігі түріндегі сапалық белгілерді қоса алғанда, бағдарламалар бойынша оқытудағы сәтсіздіктер;
• оқытуға, мұғалімдерге, оқуға байланысты өмірлік перспективаға эмоционалды-жеке көзқарастың бұзылуы: пассивті-бейқам, теріс-наразылық, демонстрациялық-немқұрайдылық және баланың мектепке және оқуға белсенді түрде көрсететін басқа да маңызды қатынастары;
• қайталанатын, түзетілмейтін мінез-құлық бұзылыстары (бас тарту реакциялары; сыныптастарына, мұғалімдеріне белсенді түрде қарсы тұра отырып, тұрақты пәнге қарсы мінез-құлық; мектеп өмірінің ережелерін демонстрациялық елемеу, мектептегі "вандализм").
Бүгін біздің бесінші сынып оқушыларын бейімдеудің алғашқы қорытындыларын шығару қажет. Біздің кеңейтілген педагогикалық кеңес барысында біз келесі міндеттерді шешуге тиіспіз:
• бейімделу кезеңінде бесінші сынып оқушыларында пайда болған негізгі проблемаларды анықтау;
• 5,10-сынып оқушыларымен әрі қарай жұмыс істеу бағыттарын анықтау.
Ол үшін біздің педагогикалық кеңесте қатысып отырғандар:
мектеп әкімшілігі атынан: мектеп директоры, директордың ОТЖ жөніндегі орынбасары, 5,10-сыныптардың сынып жетекшілері, 5,10-сыныпта жұмыс істейтін пән мұғалімдері.
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары С. Т. Тапалованы тыңдадық.
ТЖ жоспарына сәйкес 5, 10-сыныптарда ата-аналар жиналыстары өткізілді, онда ата-аналар білім алушылардың қабілеттерінің бағытын диагностикалау нәтижелерімен және ата-аналардың білім беру қызметтеріне сұраныстарымен танысты.
Бесінші және 10 сыныптарға көшу - бұл оқушылар үшін де, педагогтар үшін де сынақ. Сынып жетекшісі бастауыш мектеп мұғалімінің оқушыларды орта буында оқытуға жақсы дайындағанын дәлелдеу мақсатында балаларды қысқа мерзімде тануы керек.
Педкеңестің мақсаты:
• Бастауыш мектептен орта буынға және орта буыннан жоғары буынға ауысу кезінде оқушылардың білім сапасына әсер ететін сабақтастық проблемаларын анықтау;
• Осы мәселелерді шешудің тиімді жолдарын табу.
Мектептің жұмыс жоспарына сәйкес әкімшілікпен бақылау жүргізілді, оның мақсаты 4-5, 9-10 сынып оқушыларын оқыту мен тәрбиелеудегі сабақтастық жағдайын бағалау. Ақпарат жинау үшін:
• Оқу туралы хабардарлығын тексеру;
• Математика және орыс тілінен тест жұмыстары;
• Нәтижелерді өткен жылдың қорытындыларымен салыстырмалы талдау жүргізілді;
• Сабақта және сабақтан тыс уақытта оқушылардың мінез-құлқын бақылау;
• Мазасыздық деңгейін анықтау;
• 5, 10 – сынып оқушыларының жұмыс дәптерлерінің жүргізілуін бақылау.
2020-2021 оқу жылында 6 төртінші сынып шығарылды. 4 және 9 сыныптардың бұрынғы сынып жетекшілерінің сипаттамалары оқылды.
2021-2022 оқу жылының 5-сынып жетекшілері сөз сөйледі.
Укина К.Б.- 5Ә сыныбы
Оқу жылының басында 5 «Ә» сыныбында 23 адам оқыды. Оның ішінде 14 ұл, 9 қыз бала. Бес оқушы онлайн форматта оқуға өтініш жазды. Толық отбасынан шыққан балалар саны 23 адамды, толық емес отбасынан 1 адамды құрайды. Сыныпта әр түрлі ұлттардың балалары оқиды: 19-қазақ, 2-ұйғыр, 1-түрік, 2-өзбек. Сыныпқа қазан айының ортасында тағы бір оқушы келді. Тоқсанның соңында сыныпта -24 оқушы. Сынып медициналық тексеруден өтті. Жалпы, балалардың денсаулығы қалыпты. Бастауыштан орта буынға ауысу дәстүрлі түрде мектептегі ең педагогикалық қиын мәселелердің бірі болып саналады, ал бесінші сыныптағы бейімделу кезеңі мектептегі ең қиын кезеңдердің бірі болып саналады. Бұл оқушының психикасына жүктеменің артуымен байланысты, өйткені 5-сыныпта оқу жағдайында күрт өзгеріс болады. Төртінші сыныпта 29 оқушы болды. Балалар үлгерімі - 100%, сапа - 61% көрсетті. 2021-2022 оқу жылының І тоқсанының қорытындысы бойынша: үздіктер - 3, екпінділер - 9: сыныптың үлгерімі 100%, ал білім сапасы – 50% құрады. Ұжымда негізінен достық атмосфера орнаған: оқушылар дос, бір-біріне қолдау көрсетуге және көмектесуге тырысады, әсіресе кабинеттерді тазалаған кезде балалар арасындағы қарым-қатынас жақсы. Бесінші сыныпта баланы оқытудың жаңа жүйесі күтеді: сынып жетекшісі және әртүрлі кабинеттерде жаңа пәндерді оқытатын пән мұғалімдері. Бейімделу кезеңіндегі сынып жетекшісінің негізгі міндеті - сыныпта әр оқушыға психологиялық жайлылық пен қолдау атмосферасын құру. Бұл мәселені шешу үшін келесі қадамдар жасалды: -бастауыш сынып мұғалімімен жалпы сынып ұжымымен, атап айтқанда жеке оқушы туралы сөйлестім. -балалардың қызығушылықтары, олардың үлгерімі, сыныптан тыс жұмыстар, үйірме хоббиі туралы білдім. -кейбір оқушылармен оқу қабілеттері, денсаулығы, жұмыстағы қиындықтар туралы толық ақпарат алдым. Сыныппен жұмыс жасауда тәуелсіздікті, жауапкершілікті дамытуға басты назар аударылды. Сынып сағаты өткізілді, онда оқуға деген байыпты көзқарас, үй тапсырмасын уақтылы орындау, адал ниет мәселелері талқыланды. Сабаққа қатысу, үй тапсырмасын орындау кезінде қосымша кеңестер туралы әңгімелестік, сонымен қатар жоспарға сәйкес тақырыптық сынып сағаттарын өткіздім. Кейбір пәндер бойынша оқушылардың бағасы төмендеді (орыс тілі, қазақ тілі, математика, тарих). Менің ойымша, бұл сабақта жұмыс қарқынының жоғарылауымен, сабақта да, сыныпта да көлеммен, жаңа талаптармен байланысты. Оқуға деген қызығушылықты арттыру үшін мен сабақтарымда ойын сәттерін, бәсекелестік элементтерін және тапсырмадан бұрын қолдандым. Сынып мектептің қоғамдық өміріне белсенді қатысты. Белсенділер арасында сыныптың барлық қыздарын атап өткім келеді. Ата-аналар жиналысы өткізілді, онда ата-аналар 5-сыныпта оқытудың ерекшеліктері туралы мағұлмат алды. Екі ай бойы мектеп заңдары мен ережелеріне арналған сынып сағаттарын дайындап, өткіздім. - ЖҚЕ ережелеріне: «жол қозғалысы ережелерін біл және сақта», «өрт қауіпсіздігі ережелерін сақтау». Сондай-ақ, балалармен жақсы мінез-құлық, қоғамдық орындардағы мінез-құлық ережелері және үй тапсырмасын орындау. Мектеп формасы туралы жеке әңгімелер жүргізілді. Оқу сабақтары кезінде және одан тыс оқушыларды бақылау. Сыныпта оқушылар арасында достық пен достық атмосфера орнаған деп санаймын. Сондай-ақ, 5 «Ә» сынып оқушылары ұйымдасқан және еңбекқор, үлкендердің өтініштеріне ықыласпен жауап беретінін атап өткім келеді. Сабақты өткізіп жіберу, әрине, бар, бірақ олар дәлелді себептермен (анықтамалары бар).
Жаңа пәндер сабақтарында мұғалімдер достық атмосфера жасайды, оқушылардың белсенділігін арттыру проблемалық мәселелерден, дамытушылық сипаттағы тапсырмаларды енгізуден өтеді. Материалды ұсыну қарқыны оқушылардың осы жас санатына сәйкес келеді. Мұғалімдер үй тапсырмасын мөлшерлеу нормаларын сақтайды. Тапсырма қоңырауға дейін беріледі. Оқушылардың көпшілігі жұмысқа белсенді. Мектеп психологімен де өте көп жұмыс атқарылды. Жалпы, 5 «Ә» сынып оқушыларын орта деңгейдегі оқытудың жаңа формасына бейімдеу оқушылардың психологиялық және физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолайлы және оңтайлы болды.
Цвингер В.А.-5А сыныбы
В 5 «А» сыныбында 32 оқушы оқиды: 11 ұл бала және 21 қыз. Оқушылардың жасы- 10-11 .
Оқу жылының басында 4 жаңа оқушы келді.
Сыныптың оқу үлгерімі- 100%. Білім сапасы – 69 %.
І тоқсан қорытындысы бойынша -5 үздік оқушы, екпінді -17, үлгеруші оқушылар -10.
Сабақтарда оқушылар белсенді болуға тырысады, тәртіптері жоғары деңгейде. Үй тапсырмасы жүйелі түрде орындалады.
Оқушылардың киімі мектеп формасына сәйкес . Үзіліс кезінде оқушылардың тәртібі жақсы, шуламайды. Мектеп Жарғысын және үзілістерде өзін-өзі ұстау ережелерін түсіндіру бойынша жұмыстар жүргізіледі.
Бейімделу кезеңінде қойған негізгі міндет – сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушыға қолдау көрсету атмосферасын құру.
5-сынып оқушыларының бейімделу кезеңі олардың өміріндегі ішкі және сыртқы өзгерістердің пайда болуымен сипатталады.
Ішкі өзгерістер.
1. ересек болу сезімі -кіші жасөспірімнің басты тұлғалық ісі.
2. жетекші білім беру қызметін (кіші оқушыға тән) жетекші қарым-қатынас қызметіне біртіндеп ауыстыру.
Сыртқы өзгерістер.
1. жаңа мұғалімдер
2. жаңа режим
3. жаңа талаптар
4. жаңа ережелер
5. жоғары сынып оқушыларымен байланыс орнату қажеттілігі.
5-сынып оқушыларының қиындықтары.
1. Сабақта жұмыс қарқынының арту: тез жаза алмайтын балалардың үлгермеуі;
2. Сабақта да, үйде де жұмыс көлемінің өсуі;
3. Жұмысты рәсімдеуге қойылатын жаңа талаптар;
4. Қосымша ақпаратты ( әдебиетті) өз бетінше табу және онымен жұмыс істеу қажеттілігі.
5. Жаңа мұғалімдер.
Бейімделу кезеңінің мерзіміне әсер ететін факторлар.
1. Математикалық есептерді шешудің әлсіз дағдылары.
2. Мәтінді мазмұндауының нашар болуы.
3. Жазу каллиграфиясының нашарлығы.
4. Мұқиятсыздық және тыныш отыралмау.
5. Достардың жиі ауысуы.
6. Жалғыздық.
Жалпы, сынып өте тату, оқушылар арасындағы қарым-қатынас мейірімді, бұл сыныптың бейімделуі оңай болды.
Тыныш емес балалар бар: Айтахунов Р, Амражан А, Юсупов З, Амраева М, Иванова В, олар көбінесе сабақтарда тыныш отырмайды, сабақ және үзіліс кезінде ұлдар тәртіпті бұзады, параллель сынып оқушыларымен қақтығысуы мүмкін. Олармен жиі түсініктеме жұмыстарын өткізіп отыру керек. Бұл жайлы мен үнемі оқушылармен және олардың ата-аналарымен сөйлесемін. Тыныш отырмау салдарынан аталған балалардың басқа оқушыларға қарағанда тапсырма орындауы баяу: Математика сабағында есептер шығаруға үлгермейді.. Орыс тілі сабағында жазу каллиграфиясы нашар және ұқыпсыз жазады. Әдебиет сабағында-мәтіндерді оқуы баяу, мәтіндерді мазмұндауда қиналады, сонымен қатар мәтінді оқу кезінде сөздерді қалдырып кетеді. Аталған оқушылар ерекше назар аударуды және оларға деген жеке көзқарасты қажет етеді. Оқушылардың біліміндегі олқылықтарды жою үшін қосымша сабақтар өткізіп, сараланған тапсырмалар беру қажет.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
1. "Отбасындағы еңбек тәрбиесі-отбасылық тәрбиенің маңызды құрамдас бөлігі" тақырыбында ата-аналар жиналысы.
2. Оқу сабақтары кезінде және оқудан тыс кезінде оқушыларды бақылау
3. Балалардың жеке ерекшеліктерін, психологиялық үйлесімділігін, денсаулығын және ата-аналарының тілектерін ескере отырып, сыныпта сауатты отырғызу.
4. Оқушыларды 5-сыныпта оқытудың келесі компоненттерімен таныстыру:" пәндер"," пән мұғалімдері"," сабақ","үзіліс". "асхана", "мінез-құлық ережелері".
5. Балалардың өмір сүру жағдайларымен, отбасындағы қарым-қатынастармен, баланың денсаулығымен танысу.
6. Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық.
Әр айдың соңында сынып оқушыларымен бірге өткен айдың туған күнін құттықтаймыз. Сонымен қатар сынып оқушылары іс-шараларды дайындауға және өткізуге қатысты, мектеп пен сыныптың кейбір ұжымдық-шығармашылық істеріне белсенді қатысып, сол үшін ең белсенділеріне грамоталар берілді.
5 "А" сыныбы бейімделу кезеңін сәтті өтті деп санаймын.
Шагманова С.А.- 5Б сыныбы
Оқу жылының басында 5 «Б» сыныбында 32 оқушы оқыды. 17 қыз және 15 ұл.
Бастауыштан орта буынға ауысу дәстүрлі түрде мектептегі ең педагогикалық күрделі мәселелердің бірі болып саналады, ал бесінші сыныптағы бейімделу кезеңі мектептегі ең қиын кезеңдердің бірі болып саналады. Бұл оқушының психикасына жүктеменің артуымен байланысты, өйткені бесінші сыныпта оқу жағдайында күрт өзгеріс болады.
Төртініші сыныпта оқу үлгерімі 100% , білім сапасы – 64,5% көрсетті. 2021-2022 оқу жылының І- тоқсан қорытындысы бойынша үздік оқушы – 2, екпінді – 6, бір «3» - 7 оқушы. Оқу үлгерімі 100%, ал білім сапасы – 25%.
В коллективе в основном царит дружелюбная атмосфера: учащиеся дружат,
стараются поддерживать и помогать друг другу, особенно при уборке кабинета .
отношение между детьми хорошее. В пятом классе ребенка ждет новая
система обучения: классный руководитель и учителя-предметники, преподающие
новые дисциплины в разных кабинетах. Ситуация новизны всегда является для
человека в той или иной степени тревожной. Такое состояние часто
сопровождается внутренней напряженностью, иногда затрудняющей принятие
как интеллектуальных, так личностных решений.
В коллективе в основном царит дружелюбная атмосфера: учащиеся дружат,
стараются поддерживать и помогать друг другу, особенно при уборке кабинета .
отношение между детьми хорошее. В пятом классе ребенка ждет новая
система обучения: классный руководитель и учителя-предметники, преподающие
новые дисциплины в разных кабинетах. Ситуация новизны всегда является для
человека в той или иной степени тревожной. Такое состояние часто
сопровождается внутренней напряженностью, иногда затрудняющей принятие
как интеллектуальных, так личностных решений.
Сыныпта достық атмосферасы жақсы, балалар бір-біріне қолдау көрсетіп, көмектесуге тырысады. Бесінші сыныпта оқушыны оқытудың жаңа жүйесі: жаңа сынып жетекшісі және пән мұғалімдері, жаңа пәндер, жаңа талаптар. Әр адам үшін жаңалық жағдайы әрдайым алаңдаушылық тудырады. Бұл жағдай ішкі шиеленіспен бірге жүреді, кейде зияткерлік және жеке шешімдер қабылдауды қиындатады.
Бейімделу кезеңіндегі сынып жетекшісінің негізгі міндеті- сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушының қолдау атмосферасын қалыптастыру. Бұл мәселені шешу үшін келесі қадамдар жасалды:
Сынып жетекшісінің жалпы сынып, жеке оқушылар туралы әңгімесі. Оқу қабілеттері, денсаулығы, жекелеген оқушылармен жұмыс істеу қиындықтары туралы толық ақпарат алдық.
Сыныппен жұмыс жүргізгенде негізгі назар бастамашылық пен жауапкершілікке бөлінді.
Сынып сағатында оқуға деген байыпты көзқарас, үй тапсырмасын уақтылы орындау, сабаққа адал қарау, сабаққа қатысу, сондай-ақ тақырыптық сынып сағаттары талқыланады.
Кейбір пәндер бойынша оқушылардың бағалары төмендеді (орыс тілі мен әдебиеті, қазақ тілі, ағылшын тілі, математика). Бұл сабақта жұмыс қарқынының өсуіне, жаңа талаптарға байланысты,- деп ойлаймын.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
- Оқушыларды оқу сабақтары кезінде және одан тыс бақылау.
- Балаларды олардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып отырғызу.
- Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық.
Менің ойымша, сынып оқушылары арасында достық атмосфера жақсы.
Сабақтан дәлелді себептермен қалады (анықтамалар бар).
Оқушылардың көпшілігі сабақта белсенді жұмыс істейді, жауапкершіліктері мол. Бірақ оқуы қиын оқушылар бар. Машенский Илья, Османова София, Абдраупов Рамиль- бұл оқушыларға
назар аудару керек.
Жалпы 5 "Б" сынып оқушыларының орта буында оқытудың жаңа формасына бейімделуі оқушылардың психологиялық және физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолайлы және оңтайлы болды.
Даутова А.А.-5В сыныбы
Сынып жетекшісі: Даутова Арзигуль Алымжановна
Сыныпта 29 оқушы
13 қыз, 16 ұл.
Сыныпта 1- тоқсанның аяғында.
Үздіктер
1. Бекбузаров А
2. Елегенова Е.
3. Дикова М.
4. Гафуров А.
5. Рахимова А.
Екпінділер:
1.Аманжолов Д.
2. Гафуров А.
3.Паттарова С.
Келесі оқушыларды ерекше назарда ұстау керек.
1 Абдулгунуров А- сабақтан жиі қалады.
2. Журавлев А- сабақта ештеңе орындамайды, сабаққа дайындықсыз келеді.
3. Дикова М- эмоционалды, (тапсырманы орындай алмаса немесе орындап үлгермесе жылайды).
4. Даутов И.- ата-анасы ажырасқан, әкесімен тұрады (сабақтан жиі сұранады).
Сыныпта оқушылардың достық қарым-қатынас жақсы. Сыныпта агрессивті , үлгермеуші, тәртіп бұзушы оқушылар жоқ.
Бейімделу жағдайы көптеген бесінші сынып оқушыларында мектепте де, жеке адамда да, көбінесе қорқыныштың пайда болуына себеп болады. Мысалы, осы жаста өзін-өзі көрсету қорқынышынан гөрі күшті болатын басқа адамдардың үміттеріне сәйкес келмеу қорқынышы күшейе түседі.
( Елегенова Елдана, Дикова Милена, Рахимова Амина и Журавлев Алексей).
Мұғалімдермен қарым-қатынаста қиындықтар мен қорқыныштар бесінші сынып оқушыларының үштен біріне дейін кездеседі. Өз кезегінде, ата-аналар балаларды "бағалау" үшін жұмыс істеуге мәжбүр ете отырып, балалардың өз қабілеттеріне деген сенімсіздігімен, теріс бағалар немесе олардың үміттері туралы алаңдаушылықпен байланысты мектеп қорқыныштарын көбірек қоздырады. Бұл "бесінші сынып оқушыларының" мектеп өміріне бейімделу кезеңінде ерекше проблема туғызады, баланың мектеп ұсынған барлық талаптарды жақсы орындауға, өзін жақсы көрсетуге деген ұмтылысы оны жоғары белсенділік танытуға итермелейді.
Танатарова А.М. – 5Г сынып
5 «Г» сыныпта 26 оқушы: 13 ұл және 13 қыз. Оқушылардың жасы -10-11-де. Оқу жылының басында екі жаңа оқушы келді. Сыныптың үлгерімі 100%, білім сапасы – 42 %.
І – тоқсанның қорытындысы бойынша -2 үздік, екпінділер -9, 15- үлгеруші.
Сабақтарда оқушылар белсенді болуға тырысады. Үй тапсырмасы орындайды, орындалмауы анықталған жоқ. Үзілісте оқушылар шулайды: тәртіпсіздік жасап, дәлізде жүгіреді. Бірнеше рет ескертулер жасалды. Мектеп Жарғысын және үзілістерде өзін-өзі ұстау ережелерін түсіндіру бойынша жұмыстар жүргізіледі.
Бейімделу кезеңінде қойған негізгі міндет – сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушыға қолдау көрсету атмосферасын құру.
Адаптация 5-классников в среднем звене
5-сынып оқушыларының бейімделу кезеңі олардың өміріндегі ішкі және сыртқы өзгерістердің пайда болуымен сипатталады.
Ішкі өзгерістер.
1. ересек болу сезімі -кіші жасөспірімнің басты тұлғалық ісі.
2. жетекші білім беру қызметін (кіші оқушыға тән) жетекші қарым-қатынас қызметіне біртіндеп ауыстыру.
Сыртқы өзгерістер.
1. жаңа мұғалімдер
2. жаңа режим
3. жаңа талаптар
4. жаңа ережелер
5. жоғары сынып оқушыларымен байланыс орнату қажеттілігі.
Жалпы сынып тату, оқушылар арасындағы қарым-қатынас мейірімді, бірақ бұл сыныпта бейімделу қиын болды.
Бір орында тыныш отыра алмайтын оқушылар бар: Исаев Имран, Сулайманов Фахир, Абдрахманов Михрат, сыныпта тәртіпті жиі бұзады, сабақтарда және үзілістерде өзін нашар ұстайды, қыздарды ренжітеді. Олармен жиі түсініктеме жұмытарын жүргізу керек. Оқушылармен және олардың ата-аналарымен жиі сөйлесемін. Тыныш отыра алмаудың салдарынан аталған балалар сабақ барысында басқа оқушыларға ілесе алмайды: Математика сабағында есептер шешуге үлгермейді. Орыс тілі сабағында жазу каллиграфиясы нашар және ұқыпсыз жазады: Сулайманов Фахир, Абдрахманов Михрат, Исаев Имран, Хашимджанов Ансар, Махмудов Амир, Алиев Рамис. Әдебиет сабағында – оқу жылдамдығы нашар, мазмұндауда қиналады және мәтін оқу барысында сөздерді қалдырып кетеді.
Аталған оқушылар ерекше назар аударуды және жеке көзқарасты қажет етеді. Оқушылардың біліміндегі олқылықтарды жою үшін қосымша сабақтар мен сараланған тапсырмалар жүргізу қажет.
Бейімделу кезеңіндегі сынып жетекшісінің негізгі міндеті-сыныпта әр оқушыға жайлылық пен қолдау атмосферасын құру.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
1. "Отбасындағы еңбек тәрбиесі-отбасылық тәрбиенің маңызды құрамдас бөлігі" атты ата-аналар жиналысы.
2. Оқу сабақтары кезінде және одан тыс оқушыларды бақылау
3. Балалардың жеке ерекшеліктерін, психологиялық үйлесімділігін, денсаулығын және ата-аналарының тілектерін ескере отырып, сыныпта сауатты отыру.
4. Балалардың өмір сүру жағдайларымен, отбасындағы қарым-қатынастармен, баланың денсаулығымен танысу.
5. Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық.
Өз сабақтарымда келесіге назар аудардым:
1. . Мүмкіндігінше әр оқушыдан сабақ кезінде кемінде 3-5 рет сұрау, яғни кері байланысты жүзеге асыру және білімді уақтылы түзету.
2. Бағалауды жеке жауап үшін емес, бірнеше (сабақтың әртүрлі кезеңдерінде)қою.
3. Баланы үйретіп қана қоймай, өз пәні арқылы ойлау қабілетін дамытуға тырысу.
4. Білімді байыту және оқушылардың ой- өрісін кеңейту үшін тапсырмаларды байланысты оқу пәндерімен біріктіруге тырысу.
Мусабекова А.А.- 5Д сынып
5 " Д " сыныбында 24 оқушы оқиды: 16 ұл және 8 қыз. Оқушылардың жасы 10-11 жас. Жыл басында екі жаңа оқушы келді.
Сыныптағы үлгерім 100%. білім сапасы-45%.
Сабақтарда оқушылар белсенді болуға ынталанады. Үй тапсырмаларын орындайды. Үй жұмысын орындамау болған жоқ.
Үзілісте оқушылар шулайды: тәртіпсіздік жасап, дәлізде жүгіреді. Бірнеше рет ескертулер жасалды. Мектеп Жарғысын және үзілістерде өзін-өзі ұстау ережелерін түсіндіру бойынша жұмыстар жүргізіледі.
Бейімделу кезеңінде қойған негізгі міндет – сыныпта психологиялық жайлылық пен әр оқушыға қолдау көрсету атмосферасын құру.
.
Ішкі өзгерістер.
. ересек болу сезімі -кіші жасөспірімнің басты тұлғалық ісі.
. жетекші білім беру қызметін (кіші оқушыға тән) жетекші қарым-қатынас қызметіне біртіндеп ауыстыру.
5-сынып оқушыларының қиындықтары.
1. Сабақта жұмыс қарқынының арту: тез жаза алмайтын балалардың үлгермеуі;
2. Сабақта да, үйде де жұмыс көлемінің өсуі;
3. Жұмысты рәсімдеуге қойылатын жаңа талаптар;
4. Қосымша ақпаратты ( әдебиетті) өз бетінше табу және онымен жұмыс істеу қажеттілігі.
Бейімделу процесінің қолайлы өтуін қамтамасыз ету үшін келесі іс-шаралар жүргізілді:
"Отбасындағы еңбек тәрбиесі-отбасылық тәрбиенің маңызды құрамдас бөлігі" тақырыбында ата-аналар жиналысы
Оқу сабақтары кезінде және одан тыс оқушыларды бақылау.
Балалардың жеке ерекшеліктерін, психологиялық үйлесімділігін, денсаулығын және ата-аналарының тілектерін ескере отырып, сыныпта сауатты отыру.
Балалардың өмір сүру жағдайымен, отбасындағы қарым-қатынастармен, баланың денсаулығымен танысу.
Пән мұғалімдерімен ынтымақтастық орнату.
Махпирова Г.Т.- 10А класс
Сынып осы жылдың 1 қыркүйегінде құрылды.
Сыныпта 24 оқушы, 9 қыз және 15 ұл
2 оқушы басқа қаладан келді: Рысбаева А,Аникеев Г, Амаров Д. басқа ауданнан келді.
9Ә сыныбынан Илахунова Р. ауысып келді.
9Б сыныбынан 7 оқушы келді.
9 В (негізгі құрамы ) – 13 оқушы
Сыныпта үздіктер жоқ, екпінді -7, үлгерімі -100%, білім сапасы -34%
Оқу жылының басында " Біз біргеміз- және бұл керемет!» атты сынып сағаты өткізілді.
Мақсаты: Сыныпта жағымды достық қарым-қатынас пен оқуға деген жауапкершілікті қалыптастыруға ықпал ету.
Міндеттер:
жаңа оқу жылына бейімделу;
ұжымдағы әркімнің маңыздылығын түсіну;
екі сынып ұжымдарының бірігуіне ықпал ету.
30 қазанда "10 сынып оқушыларының бейімделуі" тақырыбында ата-аналар жиналысы өтті, онда оқуда, құрдастарымен және ата-аналармен қарым-қатынаста белгілі бір қиындықтардың туындау ықтималдығы туралы мәселе талқыланды.
Бейімделуді зерттеу нәтижелері көрсеткендей,оқушылар мектеп білімінің жаңа деңгейіне сәтті бейімделді, дегенмен кейбір проблемалар да бар. Мысалы: шаршау әсері, оқушылардың көпшілігі мектепте ыңғайлы екенін атап өтті.
Кожагельдиева М.А.- 10Б сынып
Сынып осы жылдың 1 қыркүйегінде құрылды.
Сыныпта 25 оқушы, 12 қыз және 13 ұл
Сеитова Рабиям Өзбекстан елінен келді.
9Ә сыныбынан Мухитдинова Салима ауысып келді.
9Б сыныбынан 7 оқушы келді.
9 А (негізгі құрамы ) – 16 оқушы
Сыныпта үздіктер жоқ, екпінді -7, үлгерімі -100%, білім сапасы -34%
Оқу жылының басында " Біз біргеміз- бұл керемет!» атты сынып сағаты өткізілді.
Мақсаты: Сыныпта жағымды достық қарым-қатынас пен оқуға деген жауапкершілікті қалыптастыруға ықпал ету.
Міндеттер:
жаңа оқу жылына бейімделу;
ұжымдағы әркімнің маңыздылығын түсіну;
екі сынып ұжымдарының бірігуіне ықпал ету.
І тоқсан бойы ОНЛАЙН форматта оқығандар:
1.Аршидинов А 4. Иминов А
2.Асанов Д 5. Исаев И
3Халикова Ш 6. Авазбаева С. және 7. Нурмагамбетова А.( по сос зд)
Қалғандары ОФЛАЙН форматта оқыды.
Ұжымдағы балалар тату, сыныптық ұжымдағы психологиялық ахуал жақсы деңгейде.
"10 сынып оқушыларының бейімделуі" тақырыбында ата-аналар жиналысы өтті, онда оқуда, құрдастарымен және ата-аналармен қарым-қатынаста белгілі бір қиындықтардың туындау ықтималдығы туралы мәселе талқыланды.
Әр сынып бойынша толық ақпарат берген пән мұғалімдерін тыңдадық.
Педагогикалық кеңестің шешімі:
• Пән мұғалімдеріне артық жүктемелердің алдын алу мақсатында:
• Жаңа оқу материалын беруді реттеу, үй тапсырмаларының нормаларын сақтау, сабақтың барлық кезеңдерінде тапсырмаларды саралау, дене шынықтыру минуттарын үнемі өткізу.
• Сабақта жұмыстың формалары мен әдістерін әртараптандыру, зерттелген материалды қайталаудың және білім кемшіліктерін толтырудың ұтымды әдістерін қолдану, жүйеде оқушылардың психологиялық-жас және жеке ерекшеліктерін ескеру.
• 5,10 сынып жетекшілеріне ата-аналармен әңгімелесу: оқуға бейімделу және ата-аналарға "ата-аналарға кеңестер "қолдануды ұсыну.
• 5,10 сынып пән мұғалімдерінің сабақтарына қатысу
Педагогикалық кеңестің төрағасы: Н.Б. Надырова
Хатшысы: С.Т. Тапалова